| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Görsel Kültür | HIR 016 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYNÜLHAYAT UYBADIN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ŞEBNEM CEYLAN APAYDIN, Doç.Dr. ÇİĞDEM BAŞARAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Her mecradaki görüntünün kültürel analizini yapabilmek. |
| Dersin İçeriği | İletişim edüstrisinde üretilen görüntünün yapısını ve kültürel boyutlarını sorunsallaştırır |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mecra ve yöndeşme ilişkisini kavrar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, |
| 2 | Kültür ve medya ilişkisini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 3 | Farklı görsel okuma biçimleri öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | ||
| 2 | ||
| 3 | ||
| 4 | ||
| 5 | ||
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Guy Debord, Gösteri Toplumu, Ayrıntı Yayınları; Jean Baudrillard, Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yayınları; Levend Kılıç, Fotoğraf ve Sinemanın Toplumsal Tarihi, Dost Yayınları; Johnathan Crary, Gözlemcinin Teknikleri, Ayrıntı Yayınları; Jean Baudrillard, Simulakrlar ve Simülasyon, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları; Jean Baudrillard, Şeytana Satılan Ruh, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları; John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayınları; Roland Barthes, Camera Lucida, Altıkırkbeş Yayınları; Ervin Panovsky, Perspektif Simgesel Bir Biçim, Metis Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
| 3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | ||||||
| 5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | ||||||
| 7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | ||||||
| 8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mecra ve yöndeşme ilişkisini kavrar | ||||||
| 2 | Kültür ve medya ilişkisini anlar | ||||||
| 3 | Farklı görsel okuma biçimleri öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 9 | 3 | 27 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||