| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kültür, Sanat ve İletişim | HIR 001 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin kültür, sanat ve iletişim arasındaki ilişkiyi incelemelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Sanat tarihi , Kültür ve İletişim, iletişim tarihi , Kültür endüstrisi, kültür yönetimi, iletişim araçları ve toplum |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanat tarihini inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | İletişim tarihini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Kültür endüstrisini inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | iletişim araçları ve toplum arasındaki ilişkiyi irdeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | Kültür, sanat ve iletişim arasındaki ilişkiyi inceler | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Sanatın Öyküsü - E.H. Gombrich Kültür ve İletişim - Korkmaz Alemdar - İrfan Erdoğan İletişim Tarihi - David Crowley - Paul Heyer Kültür Endüstrisi - Kültür Yönetimi - Theodor W.Adorno İletişim, yığınsal iletim araçları ve toplum, Ersan İlal |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
| 3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | ||||||
| 5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | ||||||
| 7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | ||||||
| 8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanat tarihini inceler | ||||||
| 2 | İletişim tarihini bilir | ||||||
| 3 | Kültür endüstrisini inceler | ||||||
| 4 | iletişim araçları ve toplum arasındaki ilişkiyi irdeler | ||||||
| 5 | Kültür, sanat ve iletişim arasındaki ilişkiyi inceler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 15 |
| Toplam | 15 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||