| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki Uygulama | HIR 404 | 8 | 0 + 20 | 10 | 15 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYNÜLHAYAT UYBADIN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. CENGİZ ERDAL, Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ, Öğr.Gör.Dr. KÜRŞAT ÖZMEN, Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL KURTULDU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak suretiyle, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulamaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirmek ve bilgilerini pekiştirmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması | |
| 2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
| 3 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
| 4 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
| 5 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
| 6 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
| 7 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
| 8 | Öğrencinin ara rapor sunumu | |
| 9 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
| 10 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
| 11 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
| 12 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
| 13 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
| 14 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Uygulama Yönergesi |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
| 3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | ||||||
| 5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | ||||||
| 7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | ||||||
| 8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirmek ve bilgilerini pekiştirmek. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 15 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 1. Proje / Tasarım | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 15 | 240 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 15 | 240 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 510 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 20,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 15 | ||