| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Felsefe Metinleri | FEL 528 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MİKAİL UĞUŞ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MİKAİL UĞUŞ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Merve Ertene |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı çağdaş felsefe metinlerinin okunması, değerlendirilmesi ve eleştirisinin yapılmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Çağdaş metinleri analiz etmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yazılı bir sunumda çağdaş felsefenin karakteristiklerinin en az beşini saymak. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
| 2 | Çağdaş düşünürlerin en az beşini temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 3 | Çağdaş düşüncenin kavramlarından en az yedisini sözlü bir sunumda açıklamak. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 4 | Yazılı sunumda en az iki kavram arasında çağdaş düşünürlerin kurduğu kimi bağlantıları kurmak. | Anlatım, | Ödev, |
| 5 | Çağdaş düşüncenin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 6 | Bu öğeleri yazılı bir sunumda açıklamak. | Anlatım, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Husserl ve seçilmiş metin | |
| 2 | Husserl ve seçilmiş metin | |
| 3 | Husserl ve seçilmiş metin | |
| 4 | Husserl ve seçilmiş metin | |
| 5 | Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin | |
| 6 | Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin | |
| 7 | Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin | |
| 8 | Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | B. Russell ve seçilmiş metin | |
| 11 | B. Russell ve seçilmiş metin | |
| 12 | B. Russell ve seçilmiş metin | |
| 13 | 20.yy.da yeni Problemler | |
| 14 | 20.yy.da yeni Problemler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Seçilmiş filozof metinleri |
| Ders Kaynakları | Çağdaş felsefecilerin metinleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | ||||||
| 2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | ||||||
| 3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | ||||||
| 5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | ||||||
| 6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | ||||||
| 7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | ||||||
| 8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | ||||||
| 9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yazılı bir sunumda çağdaş felsefenin karakteristiklerinin en az beşini saymak. | |||||||||
| 2 | Çağdaş düşünürlerin en az beşini temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak. | |||||||||
| 3 | Çağdaş düşüncenin kavramlarından en az yedisini sözlü bir sunumda açıklamak. | |||||||||
| 4 | Yazılı sunumda en az iki kavram arasında çağdaş düşünürlerin kurduğu kimi bağlantıları kurmak. | |||||||||
| 5 | Çağdaş düşüncenin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek. | |||||||||
| 6 | Bu öğeleri yazılı bir sunumda açıklamak. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|