| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fotoğraf ve Temsil Sınırları | CUL 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RASİM SOYLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Fotoğrafik temsili tartışmak ve kültürel yönünü anlamak. |
| Dersin İçeriği | Temsil kavramı; fotoğrafik temsilin niteliği; fotoğraf estetiği ve fotoğraf kültürü. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mimesis ve temsil kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 2 | Fotoğrafik temsilin özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 3 | Fotoğrafik temsilin sınırlarını belirler. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
| 4 | Etno-fotoğrafı, savaş fotoğrafını ve belgesel fotoğrafı görsel kanıt olarak olarak kullanır. | Anlatım, Gösteri, | Ödev, |
| 5 | Çağdaş sanatı fotoğraf ile birlikte değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
| 6 | Temsil krizi tartışmalarında fotoğrafın etkisini tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mimesis, temsil ve fotoğrafik temsilin niteliği. | Mimesis, representation, and the nature of photographic representation |
| 2 | Fotoğraf kuramına kısa bir bakış. | A short overwiev of the photography theory |
| 3 | Terry Barrett’in fotoğraf kategorileri. | Terry Barrett’s Photograpy categories |
| 4 | Temsili bir sanat formu olarak fotoğraf. | Photography as a representational art form |
| 5 | Etno-Fotoğraf ve görsel kanıt. | Ethno-Photography and visual evidence |
| 6 | Değerlendirme sınavı | Examination |
| 7 | Yeni savaşlar ve yeni savaş fotoğrafı | The new wars and new war photography |
| 8 | Belgesel fotoğrafın sınırları. | The boundaries of documentary photography |
| 9 | Postmodern fotoğraf nedir? | What is postmodern photography? |
| 10 | Portre fotoğrafı mümkün mü? | Is possible portrait photography? |
| 11 | Piyasa ve sanat kurumlarının fotoğrafla ilişkisi | Market and the relationship of the art instituation photography |
| 12 | Çağdaş sanat ve fotoğraf | Contemporary art and photography |
| 13 | Fotoğraftan sonra veya temsil krizi tartışmaları ve fotoğraf | After photography or arguing of representation crises and photography |
| 14 | Genel değerlendirme | General evaluation |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1)Terry Barrett, Fotoğrafı Eleştirmek (İmgeleri Anlamaya Giriş), Çeviri: Yeşim Harcanoğlu, Hayalperest Yayınevi, İstanbul 2012 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
| 2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
| 3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
| 5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X | |||||
| 6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
| 9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mimesis ve temsil kavramlarını bilir. | |||||||||
| 2 | Fotoğrafik temsilin özelliklerini tanımlar. | |||||||||
| 3 | Fotoğrafik temsilin sınırlarını belirler. | |||||||||
| 4 | Etno-fotoğrafı, savaş fotoğrafını ve belgesel fotoğrafı görsel kanıt olarak olarak kullanır. | |||||||||
| 5 | Çağdaş sanatı fotoğraf ile birlikte değerlendirir. | |||||||||
| 6 | Temsil krizi tartışmalarında fotoğrafın etkisini tanımlayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||