| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sinema ve Edebiyat | CUL 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜREYYA ÇAKIR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sinema ve edebiyat ilişkisinin özellikleri ve bu ilişkiye dair meseleleri kavramak ve bir uyarlama metnini analiz edebilmek için bir temel kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Bu ders, sinema ve edebiyat arasındaki ilişkinin temel kavramları ve karakteristikleri ile farklı uyarlama yaklaşımları ve uyarlama sorunları üzerinde durur. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sinema-edebiyat ilişkisini toplumsal/kültürel tarih perspektifinden kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Görüntü dili ve yazın dili arasındaki karşılıklı ilişkiyi, etkileşimi değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Uyarlama sorunlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Bir uyarlama metnini farklı perspektiflerden değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 5 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders İçeriğinin Sunumu | |
| 2 | Sinema ve Diğer Sanatlar | |
| 3 | Sinema-Edebiyat İlişkisi ve Toplumsal/Kültürel Tarih | |
| 4 | Sinemasal ve Yazınsal Anlatım Özellikleri | |
| 5 | Sinema ve Edebiyat Uyarlamaları | |
| 6 | Uyarlama Çeşitleri, Uyarlama Sorunları ve Çözümleri | |
| 7 | Ara Dönem Sınavı | |
| 8 | Türk Sinemasında Uyarlamalar | |
| 9 | Uyarlama Örnekleri | |
| 10 | Uyarlama Örnekleri | |
| 11 | Uyarlama Örnekleri | |
| 12 | Uyarlama Örnekleri | |
| 13 | Uyarlama Örnekleri | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - Timothy Corrigan, Film Eleştirisi, çev. Ahmet Gürata, Ankara: Dipnot Yayınları, 2008 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
| 2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
| 3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
| 5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | ||||||
| 6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
| 9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sinema-edebiyat ilişkisini toplumsal/kültürel tarih perspektifinden kavrar. | |||||||||
| 2 | Görüntü dili ve yazın dili arasındaki karşılıklı ilişkiyi, etkileşimi değerlendirir. | |||||||||
| 3 | Uyarlama sorunlarını kavrar. | |||||||||
| 4 | Bir uyarlama metnini farklı perspektiflerden değerlendirir. | |||||||||
| 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||