| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bütünleşik Pazarlama İletişimi | HIR 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere bütünleşik pazarlama iletişimini derinlemesine öğretmek amacıyla dizayn edilmiştir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders pazarlama iletişimi elemanları olan reklam, satış promosyonu, halkla ilişkiler, kişisel satış gibi unsurları kapsayarak bütünleşik pazarlama iletişimi teorilerini, konseptini ve uygulamalarını içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilere bütünleşik pazarlama kavramını, içeriğini ve terminolojisini öğretmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | Bütünleşik pazarlama iletişiminin organizasyonlardaki rolünü anlamak | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 3 | Pazarlama iletişimi karması elementleri arasındaki ilişkiyi analiz etmek | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 4 | Pazarlama iletişimi sürecinin planlamasını, uygulamasını ve değerlendirilmesini anlamak | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş | |
| 2 | Satın alma davranışları | |
| 3 | Marka Yönetimi | |
| 4 | Bütünleşik pazarlama iletişimi planlama süreci | |
| 5 | Bütünleşik pazarlama iletişimi araçları-1 | |
| 6 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi araçları -2 | |
| 7 | Bütünleşik pazarlama iletişimi araçları-3 | |
| 8 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi araçları -4 | |
| 9 | Dijital Pazarlama | |
| 10 | Sosyal Medya | |
| 11 | Veri Tabanı Pazarlaması | |
| 12 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | |
| 13 | Bütçeleme | |
| 14 | Yaratıcılık ve BPİ |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005 Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Donald Baack, Nobel Akademik Yayıncılık, 7. Basım,2016 Marketing Management’, Philip Kotler & Kevin Lane Keller, 13thedition , Pearson Prentice Hall, 2009 - ‘The Fundamentals and Practice of Marketing’, John Wilmshurst &Adrian Mackay, 4th edition, Butterworth Heinemann,2002 Pazarlama İlkeleri’, Prof. Dr. İsmet Mucuk, 16. Basim, Türkmen Kitabevi, 2007 Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, MediaCat, 2012 Bütünleşik Pazarlama İletişimi -İzzet Bozkurt,MediaCat,2006 |
| Ders Kaynakları | Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005 Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Donald Baack, Nobel Akademik Yayıncılık, 7. Basım,2016 Marketing Management’, Philip Kotler & Kevin Lane Keller, 13thedition , Pearson Prentice Hall, 2009 - ‘The Fundamentals and Practice of Marketing’, John Wilmshurst &Adrian Mackay, 4th edition, Butterworth Heinemann,2002 Pazarlama İlkeleri’, Prof. Dr. İsmet Mucuk, 16. Basim, Türkmen Kitabevi, 2007 Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, MediaCat, 2012 Bütünleşik Pazarlama İletişimi -İzzet Bozkurt,MediaCat,2006 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | X | |||||
| 3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | X | |||||
| 5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
| 6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | X | |||||
| 7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | X | |||||
| 8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | X | |||||
| 9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | X | |||||
| 10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilere bütünleşik pazarlama kavramını, içeriğini ve terminolojisini öğretmek | ||||||||||
| 2 | Bütünleşik pazarlama iletişiminin organizasyonlardaki rolünü anlamak | ||||||||||
| 3 | Pazarlama iletişimi karması elementleri arasındaki ilişkiyi analiz etmek | ||||||||||
| 4 | Pazarlama iletişimi sürecinin planlamasını, uygulamasını ve değerlendirilmesini anlamak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| 2. Sözlü Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||