| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye´Nin Finansal Göstergeleri | EKO 565 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye ekonomisini Makroekonomik Göstergeler ile anlayabilmek ve Türkiye ekonomisinin gelişmesi için politika Önerileri sunabilmek |
| Dersin İçeriği | Türkiye ekonomisinin sayılarla değerlendirilmesi Makroekonomik verilerin hesaplama yöntemleri Makroekonomik Göstergeler arasındaki ilişkileri anlayabilme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Makroekonomik Göstergeleri Tanıma ve hesaplama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Türkiye ekonomisini Makroekonomik Göstergeler çerçevesinde analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 3 | Makroekonomik göstergelerin iyilwşebilmesi için politika önerisi sunabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ekonomik gelişmenin ölçülmesi | Paul Krugman Makroekonomi |
| 2 | Makroekonomik ölçütlerin hesaplama yöntemleri | Paul Krugman Makroekonomi |
| 3 | Makroekonomik Göstergeler arasındaki Yapısal ilişkiler | Paul Krugman Makroekonomi |
| 4 | Makroekonomik göstergelerin iyileşmesi için gerekli polirikalar | Paul Krugman Makroekonomi |
| 5 | Ekonominin işleyişinde kurumsal yapının etkisi | Paul Krugman Makroekonomi |
| 6 | Makroekonomik Liberizasyon ve ülke örnekleri | Paul Krugman Makroekonomi |
| 7 | Türkiye ekonomisi ile yabancı ülke ekonomilerimiz karşılaştırılması | Paul Krugman Makroekonomi |
| 8 | Bankacılık ve finansal gelişmenin ekonomik gelişmedeki etkisi | Paul Krugman Makroekonomi |
| 9 | Finansal liberalizasyon | Paul Krugman Makroekonomi |
| 10 | Türkiye´nin finansal göstergeleri | Paul Krugman Makroekonomi |
| 11 | Türkiye´nin finansal göstergelerinin ülke bazında Karşılaştırmalı analizi | Paul Krugman Makroekonomi |
| 12 | Ara sınav | |
| 13 | Ödev sunum | |
| 14 | Ödev sunum |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Doç. Dr. Filiz Özkan ders notu Türkiye´nin ekonomik Göstergeleri OECD Raporu Finansal Raporlar TCMB Ekonomik Raporlar Makroekonomik Performansla ilgili bilimsel yayınlar |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ekonomik ve finansal konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte ekonometrik analiz yaparak bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
| 2 | Finans ve ekonomi alanında teorik bilgilerini kullanarak ekonometrik yöntem ile uygulama becerisini birleştirip bilimsel yöntemlerle bilgiyi analiz edip yorumlayabilme | X | |||||
| 3 | Finans sektöründe yaşanan problemleri bilimsel yöntemlerle analiz etme ve çözüm önerisi geliştirme | X | |||||
| 4 | Finans sektöründeki güncel gelişmeleri ,finans sektörü ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
| 5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ekonomik ve finansal konularda ileri düzeyde teorik bilgi ve uygulamalı analiz yeteneğine sahip olma | X | |||||
| 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2 | X | |||||
| 7 | Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Makroekonomik Göstergeleri Tanıma ve hesaplama | |||||||
| 2 | Türkiye ekonomisini Makroekonomik Göstergeler çerçevesinde analiz edebilmek | |||||||
| 3 | Makroekonomik göstergelerin iyilwşebilmesi için politika önerisi sunabilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|