Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nesneye Dayalı Analiz ve Tasarım SWE 209 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. VEYSEL HARUN ŞAHİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Karmaşık yazılım problemlerinin nesne yönelimli olarak analiz edilebilmesi ve tasarlanmasının öğretilmesi ve yazılımların nesne yönemli olarak geliştirilebilmesine olanak tanıyan ilkeler hakkında bilgi verilmesi.

Dersin İçeriği

Nesne Yönelimli Yazılım Geliştirme Paradigması 1, Nesne Yönelimli Yazılım Geliştirme Paradigması 2,
Birleştirilmiş modelleme dili (UML), Nesne Yönelimli Analiz 1, Nesne Yönelimli Analiz 2, Nesne Yönelimli Tasarım İlkeleri 1, Nesne Yönelimli Tasarım İlkeleri 2, Tasarım Desenleri 1, Tasarım Desenleri 2, Model Görünüm Denetleyici (MVC) Mimari Deseni, Yazılımların Testi, Örnek Uygulamalar, Proje Sınavı

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nesne yönelimli yazılım geliştirme paradigmasını öğrenme Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Nesne yönelimli analizi öğrenme Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Nesne yönelimli tasarım prensiplerini öğrenme Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Tasarım desenlerini öğrenme Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nesne Yönelimli Yazılım Geliştirme Paradigması
2 Nesne Yönelimli Yazılım Geliştirme Paradigması
3 Birleştirilmiş modelleme dili (UML)
4 Nesne Yönelimli Analiz
5 Nesne Yönelimli Analiz
6 Nesne Yönelimli Tasarım İlkeleri
7 Nesne Yönelimli Tasarım İlkeleri
8 Tasarım Desenleri
9 Tasarım Desenleri
10 Model Görünüm Denetleyici (MVC) Mimari Deseni
11 Model Görünüm Denetleyici (MVC) Mimari Deseni
12 Yazılım Testi
13 Örnek Uygulamalar
14 Proje
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Software Requirements by Karl E. Weigers. 2013. 3rd ed
Applying UML and Patterns by Craig Larman. 2004. 3rd ed
The Rational Unified Process by Krutchen. 2004. 3rd ed
Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software. Gamma, Helm, Johnson, Vlissides. 1995. Addison Wesley

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık.
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 15
2. Ödev 15
1. Proje / Tasarım 20
1. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 55
1. Final 45
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 10 10
Proje / Tasarım 1 23 23
Final 1 15 15
Ödev 2 8 16
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5