Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | HST 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NUREDDİN CENGİZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ELVAN ŞAHİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Lisans üstü öğrencilerine bilimsel araştırma gerçekleştirebilmenin yöntemini göstermekle birlikte uyulması gereken etik ilkeler konusunda da bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | Temel pratik laboratuvar tekniklerini ve becerilerini uygulayabilmeleri | ||||||
3 | Işık mikroskopik doku takibi ve kesit alma tekniklerini uygulayabilmeleri | ||||||
5 | Histokimyasal boyama tekniklerini uygulayabilmeleri | ||||||
6 | Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında makale hazırlayabilme, bildiri sunabilme | X | |||||
7 | Sisteme ait organ ve dokuların histolojik yapısı, hakkında bilgiye sahip olma. | X | |||||
8 | Sisteme ait organ ve dokuların mikroskobik yapıları ve fonksiyonları arasında bağlantı kurabilme. | ||||||
9 | Sisteme ait organ ve dokuların embriyonik gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
10 | Sisteme ait organ ve dokuların gelişimi esnasında oluşabilecek anomaliler hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
11 | Hücrenin elektron mikroskobik yapısı hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
12 | Hücrenin yapı ve fonksiyonu arasında ilişki kurabilme. | ||||||
13 | İnfertilite nedenleri hakkında bilgi sahibi olabilme. | ||||||
14 | Embriyo değerlendirme ve skorlama yapabilme. | ||||||
15 | Mikroskop kullanabilme, preparat değerlendirebilme. | ||||||
16 | Fertilitenin hormonal mekanizması ve aksaklıkları hakkında bilgi sahibi olunması. | ||||||
17 | Bilimsel ve tıbbi terimlerin anlamları ver yerinde kullanımını yapabilme. | ||||||
18 | Temel dokuların histolojik yapısı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olunması. | ||||||
19 | Temel dokuların bileşenleri ve bu bileşenlerin fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olunması. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |