Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gıda İşleme Makinaları ve Tasarımı I | IMM 560 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Makine ve imalat mühendisliği öğrencilerine bazı gıda işleme ilkelerini ve bazı gıda işleme makinalarının tasarım prensiplerini kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Gıda işlemeye giriş, işlenmiş gıdaların reolojisi, hidrolik ve pnömatik iletim ilkeleri, götürücüler, fanlar, ısı iletimi, ısı değiştiricileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gıda endüstrisini araştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Gıdaların reolojisi ile ilgili temel kavramları açıklar ve analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Temel gıda işleme ilkelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Temel birim işlemlerin ve donanımların yapısal ve fonksiyonel özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Temel birim işlemlerin ve donanımların tasarımlarını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
6 | Güncel gıda işleme makinalarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gıda işlemeye giriş, termodinamik ve reaksiyon kinetiği temelleri | |
2 | İşlenmiş gıdaların reolojisi,gıda maddelerinin özellikleri | |
3 | Hidrolik iletim sistemleri ve tasarım ilkeleri | |
4 | Hidrolik iletim sistemleri ve tasarım ilkeleri | |
5 | Pnömatik iletim sistemleri ve tasarım ilkeleri | |
6 | Pnömatik iletim sistemleri ve tasarım ilkeleri | |
7 | Gıda işlemede kullanılan götürücüler | |
8 | Bandlı ve zincirli götürücülerin tasarım ilkeleri | |
9 | Kovalı ve paletli götürücülerin tasarım ilkeleri | |
10 | Ara sınavı | |
11 | Fanlar, fan karekteristik eğrileri ve seçimi | |
12 | Isı İletimi,gıda maddelerinde ısı iletimi | |
13 | Isı değiştiriciler | |
14 | Gıda maddeleri yönünden ısı değiştiricilerin tasarım ilkeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. ÖZSERT, İ., 1997. Ürün İşleme İlkeleri ve Makinaları (Ders notu). Ata.Ü.Z.F., Erzurum. |
Ders Kaynakları | 2. Heldman, D.R., Singh, R.P., 1989. Gıda İşleme Mühendisliği (çeviri), İnkılap Kitabevi, İstanbul. 3. Henderson, S.M., Perry, R.L., 1976. Agrirultural Process Engineering. AVI. 4. McEllhinery, R.R., 1985. Yem Sanayii Teknolojisi (Çevirenler: R.AKYILDIZ, A. AKSOY, İ. ÖZSERT), Yem sanayicileri Birliği, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |