| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hafif Metal ve Alaşımlarının Birleştirme Tekniği | IMM 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Teknolojik gelişmelerde odak noktası olan magnezyum, titanyum ve alüminyum gibi hafif metalleri tanıtarak bunların kaynaklı birleştirme yöntemlerini konuyla ilgilenenlere kavratmak ve endüstriyel uygulama örnekleri göstermek bu dersin genel amaçlarındandır. |
| Dersin İçeriği | Hafif metaller içerisinde öncelikle yer alan magnezyum (Mg), titanyum (Ti) ve alüminyum (Al) metalleri ve bunların alaşımlarının hangi kaynak yöntemleriyle birleştirildiği ve bunların endüstriyel boyuttaki uygulamaları . |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hafif metallerin hangileri olduğunu sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Alüminyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Alüminyumun kaynak yöntemleriyle birleştirilmesi için taslak hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Alüminyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Titanyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Titanyumun kaynak yöntemiyle birleştirilmesi için taslak hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Titanyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Magnezyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 9 | Magnezyumun kaynak yöntemiyle birleştirilmesi için taslak hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 10 | Magnezyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hafif metallere giriş, avantaj ve dezavantajlarıyla bunların diğer alaşımlardan farklı olan yönlerini tanıma | |
| 2 | Kaynağın tanımı, imalat prosesleri içindeki önemi ve kaynak yöntemlerine genel bakış | |
| 3 | Magnezyum alaşımlarının MIG/MAG kaynağı | |
| 4 | Magnezyum alaşımlarının TIG kaynağı | |
| 5 | Magnezyum alaşımlarının katı hal kaynakları (sürtünme-karıştırma, ışın, lazer vs.) ile kaynağı | |
| 6 | Magnezyum alaşımlarının kaynak kabiliyeti, son işlemleri | |
| 7 | Titanyum alaşımlarının MIG/MAG kaynağı | |
| 8 | Titanyum alaşımlarının TIG kaynağı | |
| 9 | Titanyum alaşımlarının katı hal kaynakları (sürtünme-karıştırma, ışın, lazer vs.) ile kaynağı | |
| 10 | VİZE | |
| 11 | Titanyum alaşımlarının kaynak kabiliyeti, son işlemleri | |
| 12 | Aluminyum alaşımlarının MIG/MAG kaynağı | |
| 13 | Aluminyum alaşımlarının TIG kaynağı | |
| 14 | Hafif metallerin kaynaklı birleştirmelerinin yapıldığı alanlar, video gösterimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
| 8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
| 12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hafif metallerin hangileri olduğunu sıralar. | ||||||||||||
| 2 | Alüminyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar. | ||||||||||||
| 3 | Alüminyumun kaynak yöntemleriyle birleştirilmesi için taslak hazırlar. | ||||||||||||
| 4 | Alüminyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir. | ||||||||||||
| 5 | Titanyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar. | ||||||||||||
| 6 | Titanyumun kaynak yöntemiyle birleştirilmesi için taslak hazırlar. | ||||||||||||
| 7 | Titanyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir. | ||||||||||||
| 8 | Magnezyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar. | ||||||||||||
| 9 | Magnezyumun kaynak yöntemiyle birleştirilmesi için taslak hazırlar. | ||||||||||||
| 10 | Magnezyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 139 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||