Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kayıp ve Travma Geçirmiş Çocuklarla Sosyal Hizmet SHB 522 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Sosyal Hizmet

Sosyoloji

Psikoloji

 

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ÖZDEN GÜNEŞ,
Dersin Yardımcıları

Dr.Öğr.Üyesi ÖZDEN GÜNEŞ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

Dr.Öğr.Üyesi ÖZDEN GÜNEŞ ders notları

Ders Kaynakları

(Temel Kitap)

Briere, J. ve Scott, C. (2006). Principles of trauma therapy: A guide to symptoms, evaluation and

treatment. CA: Sage Publications.

(Önerilen Kaynaklar)

Van Der Kolk, B. A., McFarlane, A. C. ve Weisaeth, L. (2006). Traumatic stress: The effects of

overwhelming experience on mind, body and society. NY: Guilford Press.

 

Herman, J. (2011). Travma ve İyileşme. İstanbul: Literatür Yayıncılık

 

Solmuş, T. (2015). Travma Psikolojisi. Ankara: Nobel Yaşam Yayınları

 

Psikolojik Travma, S. Bayraktar, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2012

 

Kanel,Kristi(2003),A Guide to crisis intervention. CA: Wadworth Group, Brooks /Cole.

 

Roberts,A.R.&Yeager,K.R.(2009).Crisis intervention. Oxford:Oxford University Press.

Başoğlu, M. (1992). Psikolojik travma sonrası stres hastalığı: Psikolojik kuramlar, tedavide yeni

gelişmeler ve güncel konular. Türk Psikiyatri Dergisi, 3, 9–21.

Dyregrov, A. (2000). Çocuk, kayıplar ve yas: Yetişkinler için el kitabı. Ankara: Türk Psikologlar Derneği

Yayınları.

Ekşi, A. (2000). Travma sonrası stres bozukluğu; depremi yeniden yaşama, yenileyen davranışlar, aşırı

uyarılma ve kaçınma örnekleri. Türk Psikiyatri Dergisi, 11 (4), 309–317.

Herbert, C. & Sungur, M. Z. (1999). Travmayı ve deprem travması sonrası ortaya çıkan psikolojik

tepkileri anlamak. Ankara.

Hisli, N. (1999). Yıkıcı stresi yönetmek: Yıkıcı olaylar ve felaketlerden sonra ayakta kalabilmek için

ipuçları. Ankara: Türk Psikoloji Bülteni Yayınları.

Hogrefe Yayınevi. (1999) Travma sonrası stres bozukluğu: Anormal yaşantılara normal bir tepki.

[Broşür]. Ehlers, A.: Yazar.

Kılıç, E. Z., Uslu, R. İ., Erden, G. ve Kerimoğlu, E. (1999). Çocuklarda travma sonrası stres belirtilerini

sürdüren ailesel etmenler. Kriz Dergisi, 7 (2), 1-8.

Öztan, N., Aydın, G., Eroğlu, Ç. ve Stuvland, R. (2001). Travma sonrası normal tepkiler psikoeğitim el

kitabı (2. Baskı). Ankara: MEB Yayınları.

Yarbık, Ö., Türkbay, T., Ekmen, M., Demirkan, S. Ve Söhmen, T. (1999). Çocuk ve ergenlerde travma

sonrası stres bozukluğu belirtilerinin araştırılması. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 6, 158–164.

 

Aker, T. ve Önder, M. (2003). Psikolojik Travma Ve Sonuçlar. Epsilon Reklamcılık,

Ankara.

McCann, I. L., Pearlman, L. A. (1990). Psychological trauma and the adult survivor:

Theory, therapy, and transformation. New York: Brunner/Mazel.

Sungur M.Z. (1999). İkincil Travma Ve Sosyal Destek. Klinik Psikiyatri Sayı, 2.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. X
2 Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. X
3 Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir X
4 Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. X
5 Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. X
6 Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. X
7 Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 40
1. Sözlü Sınav 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)