| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Nesnelerin İnterneti | EBT 559 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Nesnelerin interneti ve nesnelerin interneti temelli uygulamalarda kullanılan teknolojiler hakkında bilgi sahibi olmak. |
| Dersin İçeriği | Nesnelerin internetine giriş, IoT kullanılan iş modelleri, IoT uygulamalarını oluşturan temel bileşenlerin tanıtımı, IoT bulut platformları, IoT uygulamalarında kullanılan yardımcı teknolojiler (RFID, NFC, BLE Beacon, WSN, GSM vb.), IoT haberleşme/mesajlaşma protokolleri (Restful, CoAP, MQTT, DDS, AMQP vb.), IoT ve büyük veri, IoT ve bulut bilişim, IoT proje örnekleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Nesnelerin interneti hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 2 | IoT uygulamalarında kullanılan yardımcı teknolojileri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 3 | IoT mesajlaşma protokollerini tanır | Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 4 | IoT iş modeli geliştirir | Anlatım, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nesnelerin İnternetine Giriş | |
| 2 | İş Modelleri | |
| 3 | IoT Uygulamalarını Oluşturan Temel Bileşenler (Büyük Resim) | |
| 4 | IoT Bulut Platformları | |
| 5 | IoT Uygulamalarında Kullanılan Yardımcı Teknolojiler (RFID, NFC, BLE Beacon, WSN, GSM vb.), | |
| 6 | IoT Uygulamalarında Kullanılan Yardımcı Teknolojiler (RFID, NFC, BLE Beacon, WSN, GSM vb.), | |
| 7 | IoT Haberleşme/Mesajlaşma Protokolleri (Restful, CoAP, MQTT, DDS, AMQP vb.) | |
| 8 | IoT Haberleşme/Mesajlaşma Protokolleri (Restful, CoAP, MQTT, DDS, AMQP vb.) | |
| 9 | IoT Uygulama Geliştirme | |
| 10 | IoT ve Büyük Veri | |
| 11 | IoT ve Bulut Bilişim | |
| 12 | Nesnelerin İnternetinde Güvenlik | |
| 13 | IoT Proje Örnekleri | |
| 14 | IoT Proje Örnekleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Doç.Dr. Cüneyt BAYILMIŞ ve Doç. Dr. Kerem KÜÇÜK, “Nesnelerin İnternet’i: Teori ve Uygulamaları”, Papatya Yayınevi, Eylül 2019. 2- Kerem KÜÇÜK, Cüneyt BAYILMIŞ, Dawson Ladislaus Msongaleli, “Designing real-time IoT system course: Prototyping with cloud platforms, laboratory experiments and term project”, The International Journal of Electrical Engineering & Education, 2019, https://doi.org/10.1177/0020720919862496 3- L. Atzori, A. Iera, G. Morabito, “The Internet of Things: A Survey”, Computer Networks, vol. 54, 2787-2805, 2010. 4- A. Fuqaha, M. Guizani, M. Mohammadi, M. Aledhari, M. Ayyash, “Internet of Things: A Survey on Enabling Technologies, Protocols, and Applications”, IEEE Communication Survey&Tutorials, vol. 17 (4), 2347-2376 ,2015. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Nesnelerin interneti hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||
| 2 | IoT uygulamalarında kullanılan yardımcı teknolojileri tanır | ||||||||||||
| 3 | IoT mesajlaşma protokollerini tanır | ||||||||||||
| 4 | IoT iş modeli geliştirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 3 | 6 | 18 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||