Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanal Gerçeklik | EBT 546 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMİL ÖZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CEMİL ÖZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Virtual reality uzun yıllardan beri üzerinde çalısılan ve cok sayıda uygulama alanı olan bir araştırma konusudur. Ülkemizde çok fazla çalışılmayan araştırma konularından biridir. Virtual reality disiplinler arası bir araştırma konusu olup, Bilgisayar mühendisliği, elektronik , Endustri ve Makina Muhendisliğinin ilgi alanlarına girmektedir. Bu ders mühendislik öğrencilerinin sanal gerçekliği anlamalarını ve kendi mühendislik alanlarına nasıl uygulanabileceği ile ilgili fikirler elde etmelerini amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Bu derste, sanal gerceklik arayuz teknikleri ve programlanması verilecektir. Ders kapsamında fiziksel arayuz aygıtları, sanal bir dunyayı control ve kumanda etme metodları verilecektir. Ögrencilerin dersin ikinci yarısında(7 haftadan sonra) Creator ve Vega programlarını kullanarak kendi sanal dünya uygulamalarını yapabilmeleri sağlanacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanal Gerçeklik temel bilgileri | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Proje / Tasarım, |
2 | Mühendislikte sanal gerçeklik uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Proje / Tasarım, |
3 | Bilgisayar grafiğinin kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | Mühendislik sistemlerinin modellenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanal Gerçekliğe Giriş | |
2 | Algılayıcı teknolojisi | |
3 | Giriş Cihazları | |
4 | Giriş Cihazları | |
5 | Çıkış aygıtlar | |
6 | Çıkış aygıtlar | |
7 | Bilgisayar Grafiği | |
8 | Bilgisayar Grafiği | |
9 | Sanal Gerçeklik Hesaplama teknikleri | |
10 | Geometrik Modelleme | |
11 | Kinematik Modelleme | |
12 | Fiziksel Modelleme | |
13 | Uygulamalar | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sanal Gerçeklik Dersnotu |
Ders Kaynakları | 1)William R. Sherman, Alan Craig Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design ISBN: 1558603530, Morgan Kaufmann; 1st edition, CA, USA. 2005. 2)William R. Sherman, Alan Craig,Virtual Reality Technology, Second Edition ISBN: 0471360899, Wiley-IEEE Press; 2 edition (June 2003) 3)"Computer Communication Systems, Principles, Design, Protocols, Volume2", Henrl Nussbaumer, John C.C. Nelson. 2004. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |