Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Veri Yapıları ve Algoritmalar | EBT 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NEJAT YUMUŞAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NEJAT YUMUŞAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgilerin bilgisayar belleğinde saklanması ve bu bilgilere ulaşılması için tasarlanmış temel veri yapılarının sunulması. |
Dersin İçeriği | Veri kavramı ve veri tipleri, Listeler, balı listeler, Kuyruk, Yığıt, ikili ağaç ve uyugulama alanları, sıkıştırma algoritmaları, Sıralama algoritmaları ve bunların karşılaştırılmaları, arama algoritmaları ve bunların karşılaştırılmaları ve hash tabloları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri yapaısı tasarlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Uygun veri yapısını seçme | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Algoritmaları karşılaştırma | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, |
4 | Veri soyutlama yeteneği | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Daha etkin program yazma | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel veri tipleri ve veri kavramı | 1. Hafta Sunusu |
2 | Özyineleme kavramı (Recursion) | 2. Hafta Sunusu |
3 | Liste veri yapısı ve uygulamaları | 3. Hafta Sunusu |
4 | Bağlı liste, çift yönlü listeler, tek yönlü bağlı listeler | 4. Hafta Sunusu |
5 | Yığıt veri yapısı ve uygulamaları | 5. Hafta Sunusu |
6 | Kuyruk veri yapısı ve uygulamaları | 6. Hafta Sunusu |
7 | Öncelikli kuyruk ve Heap ağacı | 7. Hafta Sunusu |
8 | Ağaç veri yapısı ve uygulamaları | 8. Hafta Sunusu |
9 | İkili arama ağaçlarıve uygulamaları | 9. Hafta Sunusu |
10 | Veri Sıkıştırma algoritmaları | 10. Hafta Sunusu |
11 | Sıralama yöntemleri (Insertion, Selection, Bubble) | 11. Hafta Sunusu |
12 | Sıralama yöntemleri (Merge, Quick, Heap) | 12. Hafta Sunusu |
13 | Arama Yöntemleri | 13. Hafta Sunusu |
14 | Hash tabloları, | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. C/C++ ile Veri Yapıları ve Çözümlü Uygulamalar, Prof. Dr. Nejat Yumuşak, Muhammed Fatih Adak |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Veri yapaısı tasarlama | ||||||||||||
2 | Uygun veri yapısını seçme | ||||||||||||
3 | Algoritmaları karşılaştırma | ||||||||||||
4 | Veri soyutlama yeteneği | ||||||||||||
5 | Daha etkin program yazma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |