Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurumsal Risk Yönetimi | MYU 538 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TÜLAY KORKUSUZ POLAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Risk yönetiminin genel yapısı ve aşamaları verilerek kurumlarda oluşulabilecek risklerin en iyi şekilde belirlenmesinin ve değerlendirilmesinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Risk yönetimine genel giriş, Risk kavramının tanımlanması,Risk stratejilerinin belirlenmesi, Risklerin sınıflandırılması, Risklerin değerlendirilmesi, Risk haritaları, Risk yönetimi, Kurumsal risk yönetimi, Risklerin dökümantasyonu, Risk azaltma / transfer; Risk izleme / kontrol, Risklerin değerlendirilmesinde yeni bir yaklaşım : risk küpü |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Riskin genel yapısını kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Risk yönetimini anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Risk yönetiminin aşamalarını anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Kurumlardaki risklerin belirlenmesini sağlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Kurumlardaki risklerin değerlendirilmesini sağlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Risk yönetimine genel giriş | |
2 | Risk kavramının tanımlanması | |
3 | Risk stratejilerinin belirlenmesi | |
4 | Risklerin sınıflandırılması | |
5 | Risklerin değerlendirilmesi | |
6 | Risk haritaları - risk matrisleri | |
7 | Risk yönetimi | |
8 | İş sağlığı ve güvenliği açısından risk yönetimi | |
9 | Risklerin dökümantasyonu | |
10 | Risk azaltma / transfer | |
11 | Risk izleme / kontrol | |
12 | Risklerin değerlendirilmesinde yeni bir yaklaşım : risk küpü | |
13 | Örnek çalışma | |
14 | Örnek çalışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ritchie B., Marshall D., "Business Risk Management", Chapman Hall, 1993 Doherty N., "Integrated Risk Management: techniques and strategies for managing corporate risk", McGraw-Hill, 2000 Lam J., "Enterprise Risk Management:from incentives to controls", Wiley, 2003 Fıkırkoca M., "Bütünsel Risk Yönetimi", KALDER Yayınları, Ankara, Mart 2003 Heldman K., "Project Manager´s Spotlight on Risk Management", Harbor Light OPress, 2005 Öztemel E., Korkusuz Polat T., "Managing Risks: A new approach called Risk Cube", 5th International Symposium on Intelligent Manufacturing Systems", IMS 2006, 29-30 Mayıs 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |