Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Ekonomisi | MYU 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislik Ekonomisinin Karar vermede önemi ve Para zaman ilişkisinin bilinip karar vermede kullanılma becerisinin kazanılması. |
Dersin İçeriği | Mühendislik Ekonomisinin Temelleri, Maliyet Kavramı ve Analizi, Para-Zaman ilişkisinin temelleri, Para-Zaman ilişkisinin uygulamaları, Alternatifleri Karşılaştırma, Amortisman, Vergi sonrası alternatif karşılaştırmaları, Enflasyon ve fiyat değişiklikleri, Techizat yenileme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislikte ekonominin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | maliyet kavramı ve analizini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Para-zaman ilişkisinin temellerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Para-zaman ilişkisinin uygulamalarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Alternatifleri karşılaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Amortisman hesabı yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, | |
8 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, | |
9 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik Ekonomisinin Temelleri | |
2 | Maliyet Kavramı ve Analizi | |
3 | Para-Zaman ilişkisinin temelleri | |
4 | Para-Zaman ilişkisinin temelleri | |
5 | Para-Zaman ilişkisinin uygulamaları | |
6 | Para-Zaman ilişkisinin uygulamaları | |
7 | Alternatifleri Karşılaştırma | |
8 | Tekrar (Vize konuları) | |
9 | Vize | |
10 | Amortisman | |
11 | Vergi sonrası alternatif karşılaştırmaları | |
12 | Enflasyon ve fiyat değişiklikleri | |
13 | Techizat yenileme | |
14 | Tekrar (Vizeden sonraki konular) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | DERS KITABI 1) Degarmo E. P., Sullivan W.G., Bontadelli J.A. (1990) “Engineering Economy” Macmillian Publishing Company NY.
|
Ders Kaynakları | DERS KITABI 1) Degarmo E. P., Sullivan W.G., Bontadelli J.A. (1990) “Engineering Economy” Macmillian Publishing Company NY. YARDIMCI KAYNAKLAR 1) William G. Sullivan, Elin M. Wicks, C. Patrick Koelling (2014) “ Engineering Economy” Pearson 2) Blank L.T., Tarquin A., (2002) “Engineering Economy” McGraw Hill |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |