| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Geleneksel, Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Uygulamaları ve Hemşirelik | HMS 679 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu ders birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve yükseltilmesinde, modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemlerin incelenmesini amaçlar.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Bu ders birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve yükseltilmesinde, modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemleri içerir.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bireyin,ailenin ve toplumun sağlığını korunmaya yönelik modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını yükseltilmesine yönelik modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemleri açıklar | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Birey, aile ve toplumun hastalık halinde iyileştirilmesine yönelik modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Tamamlayıcı ve Alternatif Tedavi Tanımı | |
| 2 | Tamamlayıcı ve Alternatif Yöntemlerde Hemşirenin Rolü | |
| 3 | Terapötik Dokunma | |
| 4 | Araştırmalarda Terapötik Dokunmanın Kullanımı | |
| 5 | Masaj | |
| 6 | Araştırmalarda Hemşirelikte Masajın Kullanımı (Ülkemizde ve Dünyada) | |
| 7 | Aromaterapi, Akupressur, Akupunktur, Shiatsu | |
| 8 | Araştırmalarda Hemşirelikte Aromaterapi, Akupressur | |
| 9 | Refleksoloji | |
| 10 | Araştırmalarda Hemşirelikte Refleksolojinin Kullanımı (Ülkemizde ve Dünyada) | |
| 11 | Müzik | |
| 12 | Araştırmalarda Hemşirelikte Müziğin Kullanımı (Ülkemizde ve Dünyada) | |
| 13 | Kanserde Tamamlayıcı ve Alternatif Tedavi Kullanımı | |
| 14 | Ağrıda Tamamlayıcı ve Alternatif Tedavi Kullanımı | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Potter PA, Perry AG (2009). Fundamentals of Nursing. 7th ed. Canada: Mosby Company, 771-785.  | 
                                
| Ders Kaynakları | Erin N (2006). Complementary and alternative medicine. Holistic Nursing Practice September/October, 242-246.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bireyin,ailenin ve toplumun sağlığını korunmaya yönelik modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemleri açıklar | ||||||||
| 2 | Bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını yükseltilmesine yönelik modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemleri açıklar | ||||||||
| 3 | Birey, aile ve toplumun hastalık halinde iyileştirilmesine yönelik modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemleri açıklar | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 | 
| Final | 1 | 12 | 12 | 
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||