| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hemşirelik Uygulamalarında Yöntem Çalışması I | HMS 675 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve yükseltilmesinde, hastalık halinde iyileştirilmesi ve özürlülük halinde bireyin sınırlılıkları ile yaşamasını sağlamaya yönelik hemşirelik uygulamalarının yürütülmesinde kullanılan yöntemlerin incelenmesi ve kullanılmasını amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bu ders birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve yükseltilmesinde, hastalık halinde iyileştirilmesi ve özürlülük halinde bireyin sınırlılıkları ile yaşamasını sağlamaya yönelik hemşirelik uygulamalarının yürütülmesinde kullanılan yöntemleri içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Birey, aile ve toplumun sağlığının yükseltilmesine yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Birey, aile ve toplumun hastalık halinde iyileştirilmesine yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Birey, aile ve toplumun özürlülük halinde sınırlılıkları ile yaşamasına yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 4 | Birey, aile ve toplumun acil durumlarda iyileştirilmesine yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan kavramı ve hemşirelik, insan gereksinimleri, sağlığın korunması ve sürdürülmesi sağlık ve hastalık modelleri, sağlıkla ilgili inanış ve uygulamaları etkileyen faktörler, sağlığı geliştirme ve hastalığı önleme. | |
| 2 | Sağlık bakım sistemi ve hemşireliğin yeri | |
| 3 | Cinsellik ve cinselliği etkileyen özel sorunlar ve hemşirelik bakımı | |
| 4 | Acil durumlarda hemşirelik | |
| 5 | Rehabilitasyon ilkeleri ve uygulaması | |
| 6 | Kanser ve kanserden korunmada hemşirenin rolü | |
| 7 | Kanserli hastanın bakımı ve tedavisi | |
| 8 | Kalite kavramı; hemşirelik eğitimi ve bakımında kalite | |
| 9 | Özbakım, özbakım gücü | |
| 10 | Yaşam kalitesi, hastalığın yaşam kalitesi üzerinde etkisi. | |
| 11 | Hemşirelikte imaj | |
| 12 | Hemşirelikte misyon, vizyon ve strateji. | |
| 13 | Hemşirelikte İnovasyon | |
| 14 | Hemşirelikte inovasyon uygulamaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Woods SL. (2010) Medical Surgical Nursing: A Pathophysiological Approach 1 st Ed. Philadelphia, Lippincott Williams &Wilkins |
| Ders Kaynakları | Woods SL. (2010) Medical Surgical Nursing: A Pathophysiological Approach 1 st Ed. Philadelphia, Lippincott Williams &Wilkins |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Birey, aile ve toplumun sağlığının yükseltilmesine yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar | ||||||||
| 2 | Birey, aile ve toplumun hastalık halinde iyileştirilmesine yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar | ||||||||
| 3 | Birey, aile ve toplumun özürlülük halinde sınırlılıkları ile yaşamasına yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar | ||||||||
| 4 | Birey, aile ve toplumun acil durumlarda iyileştirilmesine yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||