| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hemşirelikte Kavram ve Kuram | HMS 602 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Hemşirelikteki temel kavramların birbiri ile ilişkilendirilmesini sağlamak, hemşirelik teorilerinin ve bu teorilerin hemşirelik eğitimi, yönetimi, uygulama ve araştırmada kullanımını değerlendirmektir |
| Dersin İçeriği | Hemşireliğin temel kavramları, hemşirelik kuramları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hemşirelik mesleğindeki temel kavramları yorumlar ve birbiri ile ilişkisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Hemşirelikteki temel kuramları yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Hemşirelikteki kavram ve kuramların hemşirelik bakımındaki önemini açıklar ve tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hemşirelikte Kavram-Kuram ile İlgili Tanımları, Hemşirelikte Kuram ve Kavram Geliştirmenin Önemi ve Nedenleri | |
| 2 | Hemşirelikte Kuramlara Göre Bakım Kavramı, Sağlık ve Hastalık Kavramı | |
| 3 | İnsan Varlığı Kavramı, Çevre ve Toplum Kavramı | |
| 4 | Hemşirelikte Profesyonel Değerler | |
| 5 | Florence Nigtingale ve Çevre Kuramı | |
| 6 | Hildegard Peplau: Kişilerarası İlişkiler Kuramı | |
| 7 | Virginia Henderson: Hemşirelik Tanımı Kuramı | |
| 8 | Dorothea E. Orem: Özbakım Kuramı | |
| 9 | Dorothea E. Orem: Özbakım Kuramı | |
| 10 | Kathanrine Kolcaba: Konfor Teorisi | |
| 11 | Ramona T. Mercer: Anne Olma Teorisi | |
| 12 | Merle H. Mishel: Hastalıklarda Belirsizlik Teorisi | |
| 13 | Pamela G. Reed:Kendini Aşma Teorisi | |
| 14 | Pamela G. Reed:Kendini Aşma Teorisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
| Ders Kaynakları | 1- Alligood MR, and Tomey AM (2010). Nursing Teories and Teorists and Their Work. United States of Amerika |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hemşirelik mesleğindeki temel kavramları yorumlar ve birbiri ile ilişkisini açıklar | |||||||||||||||
| 2 | Hemşirelikteki temel kuramları yorumlar. | |||||||||||||||
| 3 | Hemşirelikteki kavram ve kuramların hemşirelik bakımındaki önemini açıklar ve tartışır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 159 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||