| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Solunum Sistemi Hastalıkları Hemşireliği | HMS 626 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. HAVVA SERT, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin solunum sistemi hastalıklarının semptomlarının etyopatogenezi tedavi ve bakımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak |
| Dersin İçeriği | Solunum sistemi hastalıkları fizyopatolojisi, etyolojisi, tanı, tedavisi, tedavi komplikasyonları ve kanıta dayalı hemşirelik bakımını içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Solunum sistemi hastalıklarında sık görülen semptomları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Solunum sistemi hastalıkları tanı, tedavi ve hemşirelik bakımına yönelik kanıt temelli uygulamaları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Pulmoner rehabilitasyon uygulamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Solunum Sitemi Anatomi ve Fizyolojisi | |
| 2 | Solunum Sistemi Hastalıklarında Tanı Yöntemleri ve Hemşirelik Bakımı | |
| 3 | Solunum Sistemi Hastalıklarında Sık Görülen Semptomlar ve Kanıt Temelli Hemşirelik Uygulamaları | |
| 4 | Akciğer Enfeksiyonları (üst Solunum Yolu Enfeksiyonları, Pnomöniler, Akciğerin Fungal Enfeksiyonları, Paraziter Akciğer Hastalıkları, Bronşit, Akciğer Absesi, Ampiyem, Tüberküloz) ve Hemşirelik Bakımı | |
| 5 | Akciğer Enfeksiyonları (üst Solunum Yolu Enfeksiyonları, Pnomöniler, Akciğerin Fungal Enfeksiyonları, Paraziter Akciğer Hastalıkları, Bronşit, Akciğer Absesi, Ampiyem, Tüberküloz) | |
| 6 | Akciğerin Parankimal Hastalıkları Hemşirelik Bakımı | |
| 7 | Pulmoner Vasküler Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı | |
| 8 | Akciğer Tümörleri, Kanser ve Kanıt Temelli Hemşirelik Uygulamaları | |
| 9 | Solunum Yetmezlikleri ve Kanıt Temelli Hemşirelik Uygulamaları | |
| 10 | Plevral Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı | |
| 11 | Uykuda Solunum Bozuklukları ve Hemşirelik Bakımı | |
| 12 | Çevresel ve Mesleki Akciğer Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
| 13 | Pulmoner Rehabilitasyon | |
| 14 | Solunum Sistemi Hastalıklarında Kullanılan Alternatif Terapiler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Solunum sistemi hastalıklarında sık görülen semptomları tanır. | ||||||||||||||
| 2 | Solunum sistemi hastalıkları tanı, tedavi ve hemşirelik bakımına yönelik kanıt temelli uygulamaları bilir. | ||||||||||||||
| 3 | Pulmoner rehabilitasyon uygulamalarını açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 154 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||