Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Uygulamalı Biyoistatistik II | HMS 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | HMS 603 BİLGİSAYAR UYGULAMALI BİYOİSTATİSTİK I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜNAL ERKORKMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÜNAL ERKORKMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sağlık alanındaki biyoistatistiksel analizleri teorik ve pratikte öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders ile, lisansüstü öğrencilerin, kendi tezlerini ve bilimsel araştırmalarını uygulamak için hazır istatistiksel yazılım ile Biyoistatistiksel analizleri kullanacak seviyeye getirilmesi amaçlanmıştır.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tek Örneklem Hipotez Testlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
2 | Bağımsız ve bağımlı İki Örneklem Hipotez Testlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
3 | Bağımsız ve bağımlı k Örneklem Hipotez Testlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
4 | Çok faktörlü deneylerin analizini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
5 | Korelasyon ve Regresyon analizlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
6 | Doğrusal Regresyon Analizini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
7 | Lojistik Regresyon Analizini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
8 | Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
9 | Medikal Tanı testlerinin güvenilirliği, ROC eğrisi yöntemini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
10 | Yaşam Analizini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tek Örneklem Hipotez Testleri | |
2 | Bağımsız İki Örneklem Hipotez Testleri | |
3 | Bağımlı İki Örneklem Hipotez Testleri | |
4 | Bağımsız k Örneklem Hipotez Testleri | |
5 | Bağımlı k Örneklem Hipotez Testleri | |
6 | Çok faktörlü deneylerin analizi | |
7 | Uygulamalar | |
8 | Korelasyon ve Regresyon analizi | |
9 | Doğrusal Regresyon Analizi | |
10 | Lojistik Regresyon Analizi | |
11 | Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemler | |
12 | Medikal Tanı testlerinin güvenilirliği, ROC eğrisi yöntemi | |
13 | Yaşam Analizi | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alpar R, Uygulamalı İstatistik, Detay Yayıncılık, Ankara, 2012. Özdamar, K. SPSS Ile Biyoistatistik, Nisan Kitabevi, 2013 Özdamar, K, Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi I, Nisan Kitabevi, 2013 Özdamar, K, Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi II, Nisan Kitabevi, 2013 Özdamar, K. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nisan Kitabevi, 2013 Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V.: Biyoistatistik, Hacettepe Üniv., Hatiboğlu Yayıncılık, 2012 Sümbüloğlu K, Sümbüloğlu V, Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1998 Çelik Y, NASIL? Biyoistatistik, Bilimsel Araştırma, SPSS, I. Baskı Eylül 2011 SPSS Inc. Advanced Models, 11.0, SPSS Inc. Chicago, 2001 Belle GY, Fısher LD, Heagerty PJ, Lumley P. Biostatistics A Methodology for the Health Sciences, A John Wıley & Sons Inc., 2004 Applied Multivariate Statistical Analysis, R.A. Johnson and D.W. Wichern, Prentice Hall Inc., New Jarsey, 1988. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |