| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme | HMS 549 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, Doç.Dr. DİLEK MENEKŞE, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin çocuğun fiziksel değerlendirmesini yapabilme konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders fiziksel değerlendirme tekniklerini, sistemlere göre çocuğun fiziksel değerlendirmesini ve kanıt temelli hemşirelik yaklaşımlarını kapsar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve ailesinden ayrıntılı ve kapsamlı sağlık öyküsü alarak veri toplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Aile entegre yaklaşım anlayış doğrultusunda fiziksel değerlendirme tekniklerini kullanarak elde ettiği verilere/sorunlara yönelik kanıta dayalı hemşirelik girişimlerini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sınav, |
| 3 | Sistemlere göre çocuğun fiziksel muayenesini yapar. | Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 4 | Çocuğun fiziksel değerlendirmesinde eleştirel düşünme ve hemşirelik sürecini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 5 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Performans Görevi, | |
| 6 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme | |
| 2 | Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme | |
| 3 | Fiziksel İncelemede Çocuğa Yaklaşımlar | |
| 4 | Çocukta Baş ve Boyunda Fiziksel Değerlendirme | |
| 5 | Çocukta Göğüs ve Akciğerlerde Fiziksel Değerlendirme | |
| 6 | Çocukta Kardiyovasküler Sistemi Fiziksel Değerlendirme | |
| 7 | Çocukta Lenf Sistemi Değerlendirmesi | |
| 8 | Çocukta Karın (Abdomen) Bölgesini Fiziksel Değerlendirme | |
| 9 | Çocukta Karın (Abdomen) Bölgesini Fiziksel Değerlendirme Dersin Devam | |
| 10 | Çocukta Anal ve Genital Bölgede Fiziksel Değerlendirme | |
| 11 | Çocukta Nörolojik Sistemi Değerlendirme | |
| 12 | Çocukta Deri ve Eklerini Fiziksel Değerlendirme | |
| 13 | Çocukta Kas ve İskelet Sistemini Fiziksel Değerlendirme | |
| 14 | Çocukta Kas ve İskelet Sistemini Fiziksel Değerlendirme Dersin Devamı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Görgülü R S. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri. Ankara: 72 Tasarım LTD. Şti.; 2002. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | X | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
| 4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır. | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır. | X | |||||
| 7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir. | X | |||||
| 9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
| 10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar. | ||||||
| 12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | ||||||
| 14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
| 15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve ailesinden ayrıntılı ve kapsamlı sağlık öyküsü alarak veri toplar. | |||||||||||||||
| 2 | Aile entegre yaklaşım anlayış doğrultusunda fiziksel değerlendirme tekniklerini kullanarak elde ettiği verilere/sorunlara yönelik kanıta dayalı hemşirelik girişimlerini yapar. | |||||||||||||||
| 3 | Sistemlere göre çocuğun fiziksel muayenesini yapar. | |||||||||||||||
| 4 | Çocuğun fiziksel değerlendirmesinde eleştirel düşünme ve hemşirelik sürecini kullanır | |||||||||||||||
| 5 | ||||||||||||||||
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 36 | 36 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||