| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fizyopatoloji | HMS 501 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. HAVVA SERT, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Fizyopatoloji ile ilgi temel kavramları, hücredeki fizyolojik ve patolojik süreçleri ve insan bedenini fizyolojik açıdan değerlendirebilmeyi amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Fizyopatoloji ile ilgi temel kavramları, hücredeki fizyolojik ve patolojik süreçler ve insan bedeninde fizyolojik açıdan ortaya çıkan değişiklikler hakkında teorik bilgiyi kapsar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hücredeki fizyolojik olayları bilir. Hücredeki patolojik süreçleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Kanser fizyopatolojisini açıklar. Kanser belirtilerini fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Sistemlerin temel fonksiyonlarını ve fizyolojik anatomisini öğrenir. Sistemlerdeki patolojik olayları açıklar | Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hücre Fizyopatolojisi | |
| 2 | Sıvı Elektrolit Asit Baz Dengesi ve Stres Fizyopatolojisi | |
| 3 | Şok Multi Organ Yetmezliği, Yanık Fizyopatolojisi | |
| 4 | Metabolizma (yağ, protein, karbonhidrat) anormallikleri | |
| 5 | Kanser Biyolojisi Tümör İnvazyonu ve Metastazı | |
| 6 | Hematopoetik Sistem Fizyopatolojisi | |
| 7 | Solunum Sistemi Fizyopatolojisi | |
| 8 | Kardiyovasküler Sistem ve Fizyopatolojisi | |
| 9 | Endokrin Sistem Fizyopatolojisi | |
| 10 | Sindirim Sistemi Fizyopatolojisi | |
| 11 | Renal Sistem Fizyopatolojisi | |
| 12 | Sinir Sistemi Fizyopatolojisi | |
| 13 | Kas-iskelet Sistemi Fizyopatolojisi | |
| 14 | Ağrı, Isı, Uyku ve duyusal Fonksiyonların Fizyopatolojisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | ||||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | ||||||
| 3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
| 4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır. | ||||||
| 7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir. | ||||||
| 9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
| 10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar. | ||||||
| 12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | ||||||
| 14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
| 15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hücredeki fizyolojik olayları bilir. Hücredeki patolojik süreçleri açıklar. | |||||||||||||||
| 2 | Kanser fizyopatolojisini açıklar. Kanser belirtilerini fark eder. | |||||||||||||||
| 3 | Sistemlerin temel fonksiyonlarını ve fizyolojik anatomisini öğrenir. Sistemlerdeki patolojik olayları açıklar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||