Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sahne Tasarımı ve Yönetimi | ITM 016 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Sahne Tasarımı Anasanat Dalı, tiyatro, sinema, opera-bale, Tv. gibi alanlarda gereksinim duyulan sahne ve set düzenlemelerinin tüm teknik estetik sorunlarını çözebilecek bilgi ve beceriyi edinmiş sahne tasarımı sanatçılarını yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Tiyatro sahnesi ağırlıklı olarak düzenlenecek bir tasarım çalışması için gereken eskiz, teknik çizim, perspektif, renk biçim, malzeme bilgisi, dekor, kostüm maket yapımı, ışıklama efekt, makyaj ve butafor uygulamaları, Vitrin, mobilya tasarımı uygulamaları yapabilme. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL KURTULDU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı |
Genel Sahne Sanatları ve sanat dalları olan Oyunculuk, Tasarım ve Dramatik Yazarlık/Dramaturgiye yönelik teorik ve kuramsal bilgiye sahip olmak2 Sahne Sanatları nın ilgili alanlarına yönelik temel oyunculuk, tasarım ve yazarlık/dramaturgi bilgisi ve uygulama konusunda yeterli teknik bilgi ve donanıma sahip olmak3 Sahne Sanatları alanında kuramsal bilgiyi uygulama alanlarında edindiği bilgiler ışığında değerlendirebilmek4 Sahne Sanatları alt yapısını oluşturacak sanatsal ve kültürel bilgi birikimine sahip olmak5 Sahne Sanatları ilişkin yenilikçi, çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak6 Sahne Sanatları alanında özel hünerleri geliştirebilmek7 Sahne Tasarımı alanında yaygın olarak benimsenmiş teknik donanım; Sahne, Işık, Dekor, Kostüm, bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları tasarlama ve üretme sürecinde etkin olarak kullanabilmek8 Yaratıcı, özgün, estetik değerler taşıyan, yenilikçi uygulamalar, oyunlar yaratma ve sunabilme, sahneleyebilme becerisine sahip olmak9 Sahne Sanatları alanında edinmiş olduğu teorik bilgileri kullanarak, uygulamalarını izleyicisi ile buluşturabilmek10 Tasarım ve üretim aşamasında problem çözebilmek, eleştirel bir bakış açısına sahip olmak ve çözüm üretebilmek11 Alanı ile ilgili uygulamalar için çağdaş teknikleri ve donanımları kullanabilmek12 Alanı ile ilgili farklı yöntemleri kullanarak uygulama/tasarım yapabilmek13 Alanında ve disiplinler arası alanda bireysel sorumluluk alabilmek, karar verebilmek, bireyleri ve takımları yönetme ve yönlendirme becerisine sahip olabilmek ve tek başına/ takım içinde verimli olarak çalışabilmek14 Bilimsel araştırma sürecini ve sonuçlarını farklı görsel ve gösterimsel sunum biçimlerine (rol, sahne, makale, tez, bildiri vb.) aktarabilmek ve sunabilmek15 Metin, oyun analizi yapabilmek, yeni metin, oyun yazabilmek, sahne tasarımını yapabilmek ve oyunculuk yöntemlerini denemek ve bu alanlarda araştırma çalışmalarında yer alabilmek16 Sahne Sanatları alanında ticari ya da beğeni kaygısı olmaksızın girişimcilik bilgisine sahip olmak ve risk alabilme17 Yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek, kendini ifade edebilmek, zamanını18 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-sanat-tasarım- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilmek19 En az bir yabancı dili B1 düzeyinde etkin olarak kullanabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek20 Toplumsal ve bilimsel etik değerlere sahip öğrenci yetiştirebilmek. |
Dersin İçeriği |
Genel Sahne Sanatları ve sanat dalları olan Oyunculuk, Tasarım ve Dramatik Yazarlık/Dramaturgiye yönelik teorik ve kuramsal bilgiye sahip olmak2 Sahne Sanatları nın ilgili alanlarına yönelik temel oyunculuk, tasarım ve yazarlık/dramaturgi bilgisi ve uygulama konusunda yeterli teknik bilgi ve donanıma sahip olmak3 Sahne Sanatları alanında kuramsal bilgiyi uygulama alanlarında edindiği bilgiler ışığında değerlendirebilmek4 Sahne Sanatları alt yapısını oluşturacak sanatsal ve kültürel bilgi birikimine sahip olmak5 Sahne Sanatları ilişkin yenilikçi, çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak6 Sahne Sanatları alanında özel hünerleri geliştirebilmek7 Sahne Tasarımı alanında yaygın olarak benimsenmiş teknik donanım; Sahne, Işık, Dekor, Kostüm, bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları tasarlama ve üretme sürecinde etkin olarak kullanabilmek8 Yaratıcı, özgün, estetik değerler taşıyan, yenilikçi uygulamalar, oyunlar yaratma ve sunabilme, sahneleyebilme becerisine sahip olmak9 Sahne Sanatları alanında edinmiş olduğu teorik bilgileri kullanarak, uygulamalarını izleyicisi ile buluşturabilmek10 Tasarım ve üretim aşamasında problem çözebilmek, eleştirel bir bakış açısına sahip olmak ve çözüm üretebilmek11 Alanı ile ilgili uygulamalar için çağdaş teknikleri ve donanımları kullanabilmek12 Alanı ile ilgili farklı yöntemleri kullanarak uygulama/tasarım yapabilmek13 Alanında ve disiplinler arası alanda bireysel sorumluluk alabilmek, karar verebilmek, bireyleri ve takımları yönetme ve yönlendirme becerisine sahip olabilmek ve tek başına/ takım içinde verimli olarak çalışabilmek14 Bilimsel araştırma sürecini ve sonuçlarını farklı görsel ve gösterimsel sunum biçimlerine (rol, sahne, makale, tez, bildiri vb.) aktarabilmek ve sunabilmek15 Metin, oyun analizi yapabilmek, yeni metin, oyun yazabilmek, sahne tasarımını yapabilmek ve oyunculuk yöntemlerini denemek ve bu alanlarda araştırma çalışmalarında yer alabilmek16 Sahne Sanatları alanında ticari ya da beğeni kaygısı olmaksızın girişimcilik bilgisine sahip olmak ve risk alabilme17 Yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek, kendini ifade edebilmek, zamanını18 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-sanat-tasarım- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilmek19 En az bir yabancı dili B1 düzeyinde etkin olarak kullanabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek20 Toplumsal ve bilimsel etik değerlere sahip öğrenci yetiştirebilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışmak Sahne sanatları kurumlarına, sahne sanatları kurumu tanımlarına, misyon, vizyon ve değerlerine giriş | |
2 | Sahne sanatları kurumlarının yapısı, organizasyon şemaları | |
3 | Antik Yunan'dan 20. yüzyıla festival tarihi | |
4 | Avrupa, Birleşik Krallık ve Amerika'daki farklı festivallerin yapıları | |
5 | Avrupa, Birleşik Krallık ve Amerika'daki farklı sanat organizasyonlarının tarihi ve yapısı | |
6 | Sahne yönetiminin tanımı ve sahne yöneticilerinin görevleri | |
7 | Vize haftası | |
8 | Sahne yöneticilerinin görevleri ve pre-prodüksiyon aşaması: Metinleri analiz etmek | |
9 | Teknik analiz ve teknik analizin pre-prodüksiyon aşaması için önemi | |
10 | Prova ve prodüksiyon süreçleri, prova takvimleri, sahne dökümü, karakterler dökümleri, metinler ve metinlerin prodüksiyon kopyaları | |
11 | Performansı yönetmek: Performans öncesinde ve sırasında | |
12 | Performans sonrası dönem | |
13 | Sahne sanatları için pazarlamanın temelleri | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Genel Sahne Sanatları ve sanat dalları olan Oyunculuk, Tasarım ve Dramatik Yazarlık/Dramaturgiye yönelik teorik ve kuramsal bilgiye sahip olmak2 Sahne Sanatları nın ilgili alanlarına yönelik temel oyunculuk, tasarım ve yazarlık/dramaturgi bilgisi ve uygulama konusunda yeterli teknik bilgi ve donanıma sahip olmak3 Sahne Sanatları alanında kuramsal bilgiyi uygulama alanlarında edindiği bilgiler ışığında değerlendirebilmek4 Sahne Sanatları alt yapısını oluşturacak sanatsal ve kültürel bilgi birikimine sahip olmak5 Sahne Sanatları ilişkin yenilikçi, çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak6 Sahne Sanatları alanında özel hünerleri geliştirebilmek7 Sahne Tasarımı alanında yaygın olarak benimsenmiş teknik donanım; Sahne, Işık, Dekor, Kostüm, bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları tasarlama ve üretme sürecinde etkin olarak kullanabilmek8 Yaratıcı, özgün, estetik değerler taşıyan, yenilikçi uygulamalar, oyunlar yaratma ve sunabilme, sahneleyebilme becerisine sahip olmak9 Sahne Sanatları alanında edinmiş olduğu teorik bilgileri kullanarak, uygulamalarını izleyicisi ile buluşturabilmek10 Tasarım ve üretim aşamasında problem çözebilmek, eleştirel bir bakış açısına sahip olmak ve çözüm üretebilmek11 Alanı ile ilgili uygulamalar için çağdaş teknikleri ve donanımları kullanabilmek12 Alanı ile ilgili farklı yöntemleri kullanarak uygulama/tasarım yapabilmek13 Alanında ve disiplinler arası alanda bireysel sorumluluk alabilmek, karar verebilmek, bireyleri ve takımları yönetme ve yönlendirme becerisine sahip olabilmek ve tek başına/ takım içinde verimli olarak çalışabilmek14 Bilimsel araştırma sürecini ve sonuçlarını farklı görsel ve gösterimsel sunum biçimlerine (rol, sahne, makale, tez, bildiri vb.) aktarabilmek ve sunabilmek15 Metin, oyun analizi yapabilmek, yeni metin, oyun yazabilmek, sahne tasarımını yapabilmek ve oyunculuk yöntemlerini denemek ve bu alanlarda araştırma çalışmalarında yer alabilmek16 Sahne Sanatları alanında ticari ya da beğeni kaygısı olmaksızın girişimcilik bilgisine sahip olmak ve risk alabilme17 Yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek, kendini ifade edebilmek, zamanını18 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-sanat-tasarım- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilmek19 En az bir yabancı dili B1 düzeyinde etkin olarak kullanabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek20 Toplumsal ve bilimsel etik değerlere sahip öğrenci yetiştirebilmek. |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Sözlü Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Sözlü Sınav | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |