| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Veri Analizi | ELT 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK, |
| Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Merve SAVAŞÇI |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders üniversitelerin en önemli işlevlerinden biri olan bilimsel bilgi üretme yöntemlerinde öğrencilerin ihtiyaç duyacağı becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Öğrencilerin bilimsel araştırma, araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgi ve becerileri geliştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Araştırma, bilim, bilimsel yöntem kavramları, araştırma problemi ve hipotezler, araştırma modelleri, veri toplama yolları, veri analiz teknikleri, raporlaştırma ve kaynakça gösterimi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bilgi üretme yöntemlerini bilir ve tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Bilimsel araştırma süreçlerindeki kavramları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Bilimsel araştırmada problem belirlemeyi ve hipotez kurmayı bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Bilimsel araştırmada veri toplama, veri analizi ve raporlaştırmayı bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar | |
| 2 | Araştırma Sorununun Tanımlanması ve Denence Kurma | |
| 3 | Nedensellik | |
| 4 | Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme | |
| 5 | Ölçme | |
| 6 | Deneysel Yöntem | |
| 7 | Betimleme Yöntemi | |
| 8 | İçerik Analizi, Alan Araştırması | |
| 9 | Örneklem Seçme Mantığı | |
| 10 | Çıkarımsal İstatistikler: Parametrik Testler I | |
| 11 | Çıkarımsal İstatistikler: Parametrik Testler II | |
| 12 | Parametrik Olmayan Testler | |
| 13 | Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi | |
| 14 | Kaynakça Hazırlama, Etik İhlaller ve İntihal |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Balcı, A. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2006. |
| Ders Kaynakları | Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel yayın dağıtım, Ankara, 2008. Hovardaoğlu, S. (2000). Davranış Bilimleri İçin Araştırma Teknikleri, Ankara: Vega Basım Yayın. Hovardaoğlu, S. & Sezgin, N (1997). Eğitimde Ve Psikolojide Ölçme Standartları, Anakara: Türk Psikologlar Derneği ve ÖSYM Yayınları. Tezbaşaran, A. (1997). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Klavuzu, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | X | |||||
| 3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | X | |||||
| 4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
| 5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
| 6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
| 7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | X | |||||
| 9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | X | |||||
| 10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | X | |||||
| 12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | X | |||||
| 14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | X | |||||
| 15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bilgi üretme yöntemlerini bilir ve tanır. | |||||||||||||||
| 2 | Bilimsel araştırma süreçlerindeki kavramları tanır. | |||||||||||||||
| 3 | Bilimsel araştırmada problem belirlemeyi ve hipotez kurmayı bilir ve uygular. | |||||||||||||||
| 4 | Bilimsel araştırmada veri toplama, veri analizi ve raporlaştırmayı bilir ve uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||