Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Söylem Çözümlemesi ELT 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RIZWAN UL HUQ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Merve SAVAŞÇI

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yabancı dil olarak İngilizce öğretiminin içeriğinde son dönemde sınıf-içi söylem çözümlemesinin öneminin artması ve bu bağlamda İngilizce Öğretmenliği Bölümü yüksek lisans programına dahil olacak olan öğrencilere bu konuda belli bilgi ve yeterliliklerin kazandırılmak istenmesi

Dersin İçeriği

Dil öğrenmede sosyal boyut, iletişimsel yaklaşımın gerekçesi, sınıf-içi söylem çözümlemesinin dil öğretmeni eğitimine katkısı, Sınıf-içi söylemin öğeleri ve söylem çözümlemesi yaklaşımları, sınıf-içi söyleme yönelik veri toplama, niteleme, kodlama ve analiz etme, sınıf-içi söylemin temel öğeleri olan öğretmen/öğrenci soruları, düzeltici dönüt, yabancı dil öğretiminde anadil kullanımı.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Etkileşimin sınıf içerisindeki rolünü bilir ve kavrar. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Sınıf-içi söylemin öğelerini tanır ve kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Dönüt verme, düzeltici dönüt gibi kavramları ayrıntılı olarak analiz eder. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Sınıf içerisinde kullanılan dilin yapısını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dil öğrenimi ve etkileşim - Bir sosyal süreç olarak öğrenme
2 Etkileşim ve öğretme - Sınıf söylemi ve öğretmen gelişimi
3 Etkileşim çözümleme yaklaşımları - Söylev Çözümleme Yaklaşımları
4 Sınıf etkileşiminin doğası - IRF/IRE karşılıklı değiştirme yapısı
5 Sınıf etkileşimi çalışmalarına yaklaşımlar
6 Sınıf içerisinde sözsüz iletişim
7 Sınıf verilerini toplama, tanıtma, kodlama ve çözümleme
8 Sınıf soruları, türleri ve özellikleri
9 Sınıfta düzeltme ve dönüt verme
10 Sınıf rolleri ve ilişkileri
11 Dil değiştirme ve ikinci/yabancı dil öğrenme
12 Dil sınıflarında anlam uzlaşısı
13 Öğretmenin yeniden sesletimi ve yankısı
14 Dönemin genel tekrarı ve öğrencilerin çalışmalarının değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Long, M. & Sato, C. (1983). Classroom foreigner talk discourse: forms and functions of teacher questions. In Seliger & Long (Eds.). Classroom Oriented Research in Second Languages. Rowley, MA: Newbury House.

Ders Kaynakları

Lyster, R. & Ranta, L. (1997). Corrective feedback and learner uptake: negotiation of form in communicative classrooms. SSLA, 20, 37-66.

Ellis, R.& Barkhuizen, G. (2005). Analyzing Learner Language. Oxford: Oxford University Press

Markee, N. (2009). Conversation Analysis. NJ London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers

Walsh, S. (2011). Exploring Classroom Discourse. London: Routledge Taylor and Francis Group

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. X
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6