| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yeni Ambalaj Teknolojileri | GDM 555 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Gıda ambalajlama dersinin alınması tavsiye edilmektedir. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZEHRA AYHAN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ZEHRA AYHAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders kapsamında gıda ambalajlama teknolojilerindeki ve malzemelerdeki güncel yeniliklerin/inovasyonların incelenmesi, yeni ambalaj malzemeleri/teknolojileri ile gıda kalitesi, güvenliği ve raf ömrü arasındaki ilişkininin incelenmesi ve analiz edilmesi ve bu alanda gerçekleşen inovatif ar-ge çalışmaları ve ticari uygulamalar konusunda bilgi ve uygulama becerisi kazandırılması hedeflenmektedir. |
| Dersin İçeriği | Akıllı etiketler ve RFID sistemleri, Akıllı ambalajlama teknolojileri/akıllı malzemeler ve uygulamaları, Aktif ambalajlama teknolojileri ve uygulamaları, Biyolojik olarak parçalanabilir ambalajlar (biyopolimerler) ve uygulamaları, Yenilebilir filmler ve uygulamaları, Kontrollü/modifiye atmosferde paketleme teknolojileri ve uygulamaları, Nanoteknoloji/nanomalzemeler ve uygulamaları, Elektroeğirme ve ambalaj uygulamaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yeni ambalaj teknolojilerinin gıda kalitesi ve güvenliğinde önemini irdeleyebileceklerdir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
| 2 | Yeni ambalajlama teknolojilerinin avantaj ve dezavantajlarını tartışabileceklerdir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
| 3 | Yeni ambalajlama teknolojileri ile geleneksel ambalajlama teknolojilerini kıyaslayabileceklerdir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
| 4 | Bu teknolojilerin gıda sanayinde ve ambalaj sanayinde uygulanmasını irdeleyeceklerdir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Akıllı etiketler RFID sistemler, akıllı ambalajlama | |
| 2 | Akıllı etiketler RFID sistemler, akıllı ambalajlama-gıda uygulama örneği | |
| 3 | Aktif ambalajlama teknolojileri ve uygulamaları | |
| 4 | Aktif ambalajlama-gıda uygulama örneği | |
| 5 | Biyobozunur ambalajlama ve biyopolimerler | |
| 6 | Biyobozunur ambalajlama-gıda uygulama örneği | |
| 7 | Yenilebilir filmler ve uygulamaları | |
| 8 | Yenilebilir filmler-gıda uygulama örneği | |
| 9 | Kontrollü/modifiye atmosferde paketleme teknolojileri | |
| 10 | Kontrollü/modifiye atmosferde paketleme-gıda uygulama örnekleri | |
| 11 | Nanoteknolojinin gıda ambalaj uygulamaları ve nanomalzemeler | |
| 12 | Nanomalzemeler-gıda uygulama örneği | |
| 13 | Elektroeğirme ve gıda ambalaj uygulamaları | |
| 14 | Elektroeğirme ve ambalajlama uygulamaları-gıda uygulama örneği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders Notları (power point sunuları) |
| Ders Kaynakları | Novel Food Packaging Tecniques. 2003. Raija Ahvenainen.CRC Press |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | X | |||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yeni ambalaj teknolojilerinin gıda kalitesi ve güvenliğinde önemini irdeleyebileceklerdir. | |||||||||||
| 2 | Yeni ambalajlama teknolojilerinin avantaj ve dezavantajlarını tartışabileceklerdir. | |||||||||||
| 3 | Yeni ambalajlama teknolojileri ile geleneksel ambalajlama teknolojilerini kıyaslayabileceklerdir. | |||||||||||
| 4 | Bu teknolojilerin gıda sanayinde ve ambalaj sanayinde uygulanmasını irdeleyeceklerdir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| 3. Ödev | 25 |
| 4. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 176 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||