Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gravitede Modelleme | JFM 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gravite yönteminde çeşitli düz ve ters çözüm teknikleri kullanılarak yer içinin yada anomaliye neden olan kaynağın modellenmesi, yani modeli belirleyen parametrelerin saptanması. |
Dersin İçeriği | Modellemenin amaç ve kapsamı, düz ve ters problem çözümlerinde modelleme, doğrusal ve doğrusal olmayan problemler ve çözüm teknikleri, düz ve ters çözüm tekniklerinin gravitedeki uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modellemenin amaç ve kapsamını tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Düz problem çözümünü ve Talwani yöntemini uygular, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
3 | Ters problem çözümünü ve Marquardt-Levenberg yöntemini uygular, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
4 | Doğrusal ve doğrusal olmayan problemlerin çözüm tekniklerini karşılaştırır, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
5 | Düz ve ters çözüm tekniklerinin gravitedeki uygulamalarını yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Sınav, |
6 | Gravite yönteminde düz ve ters çözüm tekniklerini kullanılarak parametre saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modellemenin amaç ve kapsamı | |
2 | Düz problem çözümü ve Talwani yöntemi | |
3 | Talwani yöntemi ve uygulaması | |
4 | Ters problem çözümü | |
5 | Ters problem çözümü ve Marquardt-Levenberg yöntemi | |
6 | Marquardt-Levenberg yöntemi ve uygulaması | |
7 | Doğrusal ve doğrusal olmayan problemler ve çözüm tekniklerinin karşılaştırılması | |
8 | Ters çözümde başlangıç parametrelerinin, bastırma faktörünün ve yakınsama kriterinin belirlenmesi | |
9 | Fay ve düşey prizma model parametrelerinin iteratif yöntemle hesabı | |
10 | Düz ve ters çözümün gravitedeki uygulamaları - Makale taraması | |
11 | Düz ve ters çözümün gravitedeki uygulamaları - Makale taraması | |
12 | Düz ve ters çözümün gravitedeki uygulamaları - Makale taraması | |
13 | Düz ve ters çözümün gravitedeki uygulamaları - Makale taraması | |
14 | Düz ve ters çözüm tekniklerinin genel tekrarı ve karşılaştırmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derleme notlar (Dr.Öğr.Üyesi Mahir IŞIK) |
Ders Kaynakları |
1- CANITEZ, N., 1997. Jeofizikte Modelleme. Literatür yayınları, No:14, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Modellemenin amaç ve kapsamını tanımlar, | ||||||||||||
2 | Düz problem çözümünü ve Talwani yöntemini uygular, | ||||||||||||
3 | Ters problem çözümünü ve Marquardt-Levenberg yöntemini uygular, | ||||||||||||
4 | Doğrusal ve doğrusal olmayan problemlerin çözüm tekniklerini karşılaştırır, | ||||||||||||
5 | Düz ve ters çözüm tekniklerinin gravitedeki uygulamalarını yorumlar, | ||||||||||||
6 | Gravite yönteminde düz ve ters çözüm tekniklerini kullanılarak parametre saptar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |