Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Socıology Of Mass Medıa UTY 517 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. PINAR YAZGAN HEPGÜL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı It helps students to examine the increasingly central role of the cultural and communications in contemporary societies. Through the study of a wide range of theories and approaches, students will engage with major thinkers and debates.
Dersin İçeriği It helps students to examine the increasingly central role of the cultural and communications in contemporary societies. Through the study of a wide range of theories and approaches, students will engage with major thinkers and debates. Close analysis of media texts and contexts will help you develop skills of interpretation, evaluation and critical judgement.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Learn the basic concepts, major thinkers and debates
2 Learn the origins of contemporary media culture
3 Help students to examine the increasingly central role of the cultural and communications in contemporary societies
4 Close analysis of media texts and contexts
5 Develop skills of interpretation, evaluation and critical judgement
6 Show the relevance and reality of meadia in social life
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Introduction and concepts Lecture Notes
2 Sociology of Media Lecture Notes
3 The origins of contemporary media culture Lecture Notes
4 Media Industries Lecture Notes
5 TV industry Lecture Notes
6 Media products Lecture Notes
7 Ideologies and Media Lecture Notes
8 News values ​​/ media values Lecture Notes
9 Globalization Lecture Notes
10 Media and Globalization Lecture Notes
11 Media, youth and socializing Lecture Notes
12 Changing media Lecture Notes
13 New Media I Lecture Notes
14 New Media II Lecture Notes
Kaynaklar
Ders Notu Course Notes
Ders Kaynakları Eric Maigret- Medya ve İletişim Sosyolojisi (2011) İletişim yayınları
Diğer Kaynaklar
Dan Laughey, Medya Çalışmaları - Teoriler ve Yaklaşımlar
Kalkedon Yayıncılık / Araştırma - İnceleme Dizisi (2010)
Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları
(Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar)
Dipnot Yayınları / Yeni Zamanlar (Derleme) Dizisi (2012)
Ray Poynter, İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları El Kitabı, Optimist Yayın Dağıtım
Documents & Course Notes
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 37
2. Ödev 38
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 2 2
Assignment 2 35 70
Final examination 1 2 2
Toplam İş Yükü 170
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,8
Dersin AKTS Kredisi 7