| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Üretim Yönetimi | KAL 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ORHAN TORKUL |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ORHAN TORKUL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Raşit CESUR, Arş.Gör. Merve ŞİŞCİ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Üretim ve Servis Sistemleri Yönetiminin Temel Kavramları, Prensipleri, Teknikleri ve İşletmenin ana fonksiyonel alanlarının incelenip günümüz rekabet şartlarına uyarlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Üretim Ve Servis İşlemleri Yönetimi kavramları, prensipleri ve teknikleri birbiriyle ilişkili dört karakteristikli bir yapı içinde incelenmektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşlemler Yönetimin Tanımını, Örneklerini ve Tarihçesini bilir. Verimlilik Ölçümlerini değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 2 | İşlemler Yönetiminin Ana Fonksiyonel Alanlarını ve Yaklaşımlarını Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Planlama Sürecinin Dört Safhasını Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Planlama Sürecinin Dört Safhasını Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Yerleşim Kararlarının Niçin Önemli Olduklarını Bilir. Tek ve Çoklu Tesis Yerleşim Karar Model Yaklaşımlarını Uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Akış, Atölye, Sabit Pozisyonlu ve Hücre Tipi Süreçlerin Karakteristiklerini Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Süreç Tasarımının Çeşitli Boyutlarını Belirleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Talep Tahmininde Kullanılan Veri Tiplerinin Kullanım Nedenlerini Bilir. Veri Serilerinin Analizi İçin Çeşitli Teknikleri Kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 9 | İşletme, Pazar ve Üretim Planlarını Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 10 | Üretim Planlama Problemlerini Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 11 | Bütünleşik Planlamada Yaygın Olarak Kullanılan Metodları Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 12 | Ana Üretim Çizelgeleme ve Kabaca Kapasite Planlama Sürecini Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 13 | Ana Üretim Programı ve Kapasite Planlamanın Üretim Ortamlarını Nasıl Etkilediğini Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 14 | Ürün Ağaçları, Rotalama Verileri ve Yük Profillerini Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 15 | Tesis Düzenleme Metodlarını Kullanabilir ve Karşılaştırabilir. | Anlatım, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşlemler Yönetimine Giriş | |
| 2 | İmalat ve Servis Organizasyonları | |
| 3 | Ürün ve Kaynak Planlama | |
| 4 | Ürün ve Kaynak Planlama | |
| 5 | Tesis Yerleştirme | |
| 6 | Süreç Tasarımı | |
| 7 | Süreç Tasarımı | |
| 8 | Talep Tahmini | |
| 9 | Bütünleşik Üretim ve Kaynak Kapasite Planlama | |
| 10 | Üretim Planlama | |
| 11 | Bütünleşik Planlama | |
| 12 | Ana Üretim Çizelgeleme ve Kapasite Planlama | |
| 13 | Ana Üretim Çizelgeleme ve Kapasite Planlama | |
| 14 | Tesis Düzenleme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Haftalık Ders Notları, Ders Sunuları ve Örnek Olaylar EBS yüklenecektir. |
| Ders Kaynakları |
1. Manufacturing Planning and Control Systems (fourth edition) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
| 2 | Kalite alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
| 3 | Kalite alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
| 4 | Kalite alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
| 5 | Kalite alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
| 6 | Kalite alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
| 7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (European Language Portfolio Global Scale, Level B2) | X | |||||
| 8 | Kalite alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
| 9 | Kalite alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
| 10 | Kalite alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşlemler Yönetimin Tanımını, Örneklerini ve Tarihçesini bilir. Verimlilik Ölçümlerini değerlendirebilir. | ||||||||||
| 2 | İşlemler Yönetiminin Ana Fonksiyonel Alanlarını ve Yaklaşımlarını Tanımlayabilir. | ||||||||||
| 3 | Planlama Sürecinin Dört Safhasını Tanımlayabilir. | ||||||||||
| 4 | Planlama Sürecinin Dört Safhasını Tanımlayabilir. | ||||||||||
| 5 | Yerleşim Kararlarının Niçin Önemli Olduklarını Bilir. Tek ve Çoklu Tesis Yerleşim Karar Model Yaklaşımlarını Uygulayabilir. | ||||||||||
| 6 | Akış, Atölye, Sabit Pozisyonlu ve Hücre Tipi Süreçlerin Karakteristiklerini Tanımlayabilir. | ||||||||||
| 7 | Süreç Tasarımının Çeşitli Boyutlarını Belirleyebilir. | ||||||||||
| 8 | Talep Tahmininde Kullanılan Veri Tiplerinin Kullanım Nedenlerini Bilir. Veri Serilerinin Analizi İçin Çeşitli Teknikleri Kullanabilir. | ||||||||||
| 9 | İşletme, Pazar ve Üretim Planlarını Tanımlayabilir. | ||||||||||
| 10 | Üretim Planlama Problemlerini Tanımlayabilir. | ||||||||||
| 11 | Bütünleşik Planlamada Yaygın Olarak Kullanılan Metodları Tanımlayabilir. | ||||||||||
| 12 | Ana Üretim Çizelgeleme ve Kabaca Kapasite Planlama Sürecini Tanımlayabilir. | ||||||||||
| 13 | Ana Üretim Programı ve Kapasite Planlamanın Üretim Ortamlarını Nasıl Etkilediğini Tanımlayabilir. | ||||||||||
| 14 | Ürün Ağaçları, Rotalama Verileri ve Yük Profillerini Tanımlayabilir. | ||||||||||
| 15 | Tesis Düzenleme Metodlarını Kullanabilir ve Karşılaştırabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Ödev | 30 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 20 | 40 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 139 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||