Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Cbs İle Proje Hazırlama ve Yönetimi COG 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı CBS terminolojisine hakim, CBS yi kullanarak alanıyla ilgili projeler hazırlayabilen, bu projelerin maliyetini çıkarabilen, durum değerlendirmesi yapabilen elemanlar yetiştirmek.
Dersin İçeriği CBS terminolojisi, CBS standartları, proje yönetiminin tarihsel gelişimi, CBS projelerinin temel adımları ve genel şema, CBS Projelerinin Vizyonu ve misyonu, amaçları,Durum değerlendirmesi, SWOT Analizi,Fizibilite.,Gereksinim matrisinin oluşturulması,Paylaşılan temel altlık (Base Map) özelliklerinin belirlenmesi. İş tanımları (Fonksiyonel iş modeli),Uygulamalar. Sistem mimarisi (Sistem Tasarım Metodolojisi),Sistem yönetimi (Mesleki planlama).Yatırım planlaması, Sistemin kurulması, Sistemin çalıştırılması. Sistemin bakımı, sürekliliğinin sağlanması, Geri besleme, Maliyet analizi (Yatırım/Fayda) işlenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Proje ve proje yönetimi kavramlarını tanımlar Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Zaman, maliyet, kaynak kavramlarının önemini açıklar Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Cbs projesi hazırlanmasında gerekli unsurları seçer Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Microsoft Project programını kullanır Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
5 CBS projeleri tasarlar Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
6 Cbs ile tasarladığı projeleri uygular Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 CBS terminolojisi
2 CBS standartları
3 Proje yönetiminin tarihsel gelişimi
4 CBS projelerinin temel adımları ve genel şema
5 CBS Projelerinin Vizyonu ve misyonu
6 CBS Projelerinin amaçları
7 Durum değerlendirmesi
8 Ara Sınav
9 SWOT Analizi,Fizibilite,Gereksinim matrisinin oluşturulması
10 Paylaşılan temel altlık (Base Map) özelliklerinin belirlenmesi
11 İş tanımları (Fonksiyonel iş modeli),Uygulamalar. Sistem mimarisi (Sistem Tasarım Metodolojisi),Sistem yönetimi (Mesleki planlama)
12 Sistem yönetimi (Mesleki planlama).Yatırım planlaması, Sistemin kurulması, Sistemin çalıştırılması
13 Sistemin bakımı, sürekliliğinin sağlanması
14 Geri besleme, Maliyet analizi
Kaynaklar
Ders Notu William E.Huxhold, Allan G.Levinsohn, ManagingGeographic Information Project,University Press, New 1995
Franz Josef Baehr, Strategishes GIS-Management,Wichmen Verlag, Heidelberg, 1998
Ders Kaynakları Tuoğlu,H., coğrafi Bilgi Sistemlerinin Temel Esasları, Çantay Kitabevi, İstanbul, 2008
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek
2 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
3 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
4 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek X
5 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
6 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
8 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
9 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek
10 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
15 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 24 24
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6