| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| E-Devlet ve Dijital Dönüşüm (Sektör Dersi) | YBS 217 | 3 | 2 + 0 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. KÜBRA ÇALIŞKAN AKBIYIK | 
| Dersi Verenler | Arş.Gör. KÜBRA ÇALIŞKAN AKBIYIK, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | e-Devlet ve e-Dönüşüm farkındalığının artırılması e-Devlet konusunda dünya örnekleri hakkında bilgi sahibi olunması Yeni servislerin tasarlanması ve geliştirilmesi için proje önerilerinin geliştirilmesi bu önerilerin iyileştirilerek, yeni hizmet fikirlerinin ortaya çıkması | 
| Dersin İçeriği | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerin e-Devlet hizmetlerini, bu hizmetlerin tasarlanması süreçlerini, bu hizmetlerin teknik altyapısını kavraması | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, | 
| 2 | Kamu kurumlarında çalışma potansiyeli olan genç yeteneklerin keşfedilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, | 
| 3 | Üniversitelerin, e-Devlet Kapısı üzerinden hizmet sunan kamu kurum ve kuruluşları ve e-Devlet Kapısı faaliyetleri konusunda haberdar olması | Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Dijital Dönüşümün Tanıtımı | e-Devlet’in Tanıtımı | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 2 | e-Devlet ile İlgili Tanımlar | Dünyada ve Türkiye’de e-Devlet’in Tarihçesi | e-Devlet’in Yasal Zemini | e-Devlet’in Örgütsel Yapılanması | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 3 | e-Devlet Kapısı | e-Devlet Kapısı’nın Avantajları ve Dezavantajları | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 4 | e-Devlet Kapısı'nın İşleyişi | e-Devlet Kapısı Hizmet Tipleri | Sorgulama | Başvuru | Bütünleşik | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 5 | e-Devlet Kapısı Hizmet Türleri | G2C (Vatandaş Odaklı Hizmetler, Yerel Yönetim Hizmetleri) | G2B (Şirketlere Yönelik Hizmetler) | G2G (Kamu Kurumlarına Verilen Hizmetler) | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 6 | e-Devlet Kapısı Entegrasyon Süreçleri | İş Geliştirme, Analiz, Yazılım Geliştirme, Test, Entegrasyon, Konfigürasyon | Proje Yönetim Yöntemleri | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 7 | Hizmet Sunum Platformları ve Teknik Alt Yapıları | Web | Mobil | Giyilebilir Cihazlar | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 8 | VİZE: PROJE DEĞERLENDİRMESİ | |
| 9 | Birlikte Çalışabilirlik | Vaka Çalışmaları (İş başvuruları, Barkodlu Belgeler, Elektronik Hizmetler) | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 10 | e-Devlet Kapısı’nda Dezavantajlı Gruplara Sağlanan İmkânlar (ISO-9241, Çağrı Merkezi, Sesli Yardımcılar) | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 11 | AB ve Birleşmiş Milletler e-Devlet Endekslerinin Değerlendirilmesi | Başarılı Ülke Örnekleri | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 12 | Yeni Teknolojilerin e-Devlet Alanında Kullanımı | Akıllı Şehirler | Yapay Zekâ (Sanal Doktorlar, Sanal Asistanlar) | Büyük Veri (e-Devlet Verilerinin Analizi) | Blockchain (e-Katılımcılık) | Sanal Gerçeklik | Akan Veri Analizi ve İstatistik | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 13 | Dijital Devlet | Dijital Devlet Kazanımları | Kurumsal Mimari Çalışmaları | Veri yönetimi (Bilgi Güvenliği, Veri Sahipliği, Veri Sözlüğü) | Açık Veri | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 14 | e-Devlet’te Güvenlik | Siber Uzay ve Siber Güvenlik Kavramları | Bireysel Bilgi Güvenliği | Kurumsal Bilgi Güvenliği | Bilgi Toplumu ve Siber Güvenlik | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | e-Devlet Kapısı: www.turkiye.gov.tr 2016-2019 Ulusal e-Devlet Stratejisi ve Eylem Planı: 2016-2019-Ulusal-e-Devlet-Stratejisi-ve-Eylem-Plani.pdf 2015–2018 Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı: Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı (2015-2018) 2006-2010 Bilgi Toplumu Stratejisi: BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ (2006-2010) 11. Kalkınma Planı (Yayımlandığında Link Eklenecek) Türkiye’de e-Devlet: Genel Görünüm Raporu: TUBITAK-BILGEM-YTE-TurkiyedeEDevletGenelGorunumRaporu2017.pdf Birleşmiş Milletler, BM e-Devlet Ölçümleme Raporu 2018, United Nations E-Government Survey: BM e-Devlet Ölçümleme Raporu 2018 Avrupa Birliği, eGovernment Benchmark 2018: eGovernment Benchmark 2018 - European Commission | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
| 2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
| 3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
| 4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
| 5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
| 6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
| 7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | X | |||||
| 8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
| 9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | X | |||||
| 10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerin e-Devlet hizmetlerini, bu hizmetlerin tasarlanması süreçlerini, bu hizmetlerin teknik altyapısını kavraması | ||||||||||
| 2 | Kamu kurumlarında çalışma potansiyeli olan genç yeteneklerin keşfedilmesi | ||||||||||
| 3 | Üniversitelerin, e-Devlet Kapısı üzerinden hizmet sunan kamu kurum ve kuruluşları ve e-Devlet Kapısı faaliyetleri konusunda haberdar olması | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Proje / Tasarım | 40 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||