| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Python | YBS 256 | 4 | 1 + 1 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR | 
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | IOT uygulamaları hakkında genel bilgi vermek | 
| Dersin İçeriği | Python için ara yüz kullanmak, Python ile basit seviyede uygulamalar geliştirebilmek, IOT uygulamaları hakkında başlangıç seviyesinde bilgi sahibi olmak | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Python kodları yazabileceği ara yüzler hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 2 | Python veri tiplerini bilir. | Deney / Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, | 
| 3 | Python kontrol yapılarını bilir. | Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, Proje / Tasarım, | 
| 4 | Python tekrar yapılarını bilir. | Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, | 
| 5 | Python' da Listeleri bilir. | Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, | 
| 6 | Python' da Tüpler ve Sözlükleri bilir. | Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, | 
| 7 | Python' da Nesne yapısını bilir. | Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, | 
| 8 | Python' da dosya sistemini bilir. | Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, | 
| 9 | Python' da Modül yapısını bilir. | Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, | 
| 10 | Python^da veri saklayabiliir/kullanabilir. | Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Programlama ve Python Python Nasıl Çalışır? | |
| 2 | Değişkenler, İfadeler, Deyimler İşlevler Argümanlar ve Parametreler | |
| 3 | İsim Alanları (NameSpace) Mantıksal İşleçler İç İçe Döngüler | |
| 4 | Listeler ve İterasyon Nesneler ve Özellikleri Listelerde Arama | |
| 5 | Cümleler (String) ve Dosyalar Tüpler ve Sözlükler İstatistikler | |
| 6 | Menüler Modüller Rastgele Sayı Modülü | |
| 7 | Sınıflar Veritabanı Web Programcılığı | |
| 8 | PyQt'ye Giriş Qt Kaynak Dosyaları | |
| 9 | Vize Haftası | |
| 10 | Diyaloglar Düzenler Çoklu Dokümanlar ile Çalışmak | |
| 11 | PyQt Dosyaları PyQt ve Python Veri Tipleri Olaylar, Pano ve Sürükle Bırak | |
| 12 | Çizimler Kalem ve Fırça Geometrik Şekiller Qt Designer | |
| 13 | Raspberry Pi Uygulamaları | |
| 14 | Temel Ayarlar ve Basit Uygulamalar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 14 Haftalık ders notu her dersten önce sisteme yüklenecektir. | 
| Ders Kaynakları | PYTHON, Mustafa BAŞER Raspberry Pi ve Python ile IOT Uygulamaları, Güray YILDIRIM | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
| 2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
| 3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
| 4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
| 5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
| 6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
| 7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
| 8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
| 9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
| 10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Python kodları yazabileceği ara yüzler hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||
| 2 | Python veri tiplerini bilir. | ||||||||||
| 3 | Python kontrol yapılarını bilir. | ||||||||||
| 4 | Python tekrar yapılarını bilir. | ||||||||||
| 5 | Python' da Listeleri bilir. | ||||||||||
| 6 | Python' da Tüpler ve Sözlükleri bilir. | ||||||||||
| 7 | Python' da Nesne yapısını bilir. | ||||||||||
| 8 | Python' da dosya sistemini bilir. | ||||||||||
| 9 | Python' da Modül yapısını bilir. | ||||||||||
| 10 | Python^da veri saklayabiliir/kullanabilir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 12 | 
| 2. Ödev | 12 | 
| 3. Ödev | 12 | 
| 1. Ara Sınav | 64 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 | 
| Ödev | 6 | 5 | 30 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||