| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| E-Ticaret | YBS 351 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Ders, elektronik ticaretin temel kavramları, yeni ekonomi ve is modelleri ve elektronik |
| Dersin İçeriği | İşletmelerin klasik genel merkezinin, şubelerinin ve ofislerinin bulunması yanında hiçbir ofis veya merkezi olmayan ve yeni ekonomide sanal organizasyonlar diye adlandırılan e-ticaret şirketler ve bunların işleyişi dersin konusunu oluşturmaktadır. Ders özellikle şirketten-şirkete, şirketten-müşteriye ve müşteriden-müşteriye e-ticaret çeşitlerini, bunların yönetsel ve teknik konularını, ayrıca bu şirketlerin gelecekteki önemlerini belirten bir içeriğe sahiptir. Teknik olarak öğrenciler bu derste, sistem analizi-veritabanı-telekomünikasyon konularının entegrasyonu, örgüt bilimi ve e-ticaret geliştirmek için gereken diğer alt disiplinleri öğreneceklerdir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | E-Ticaret konsepti | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 2 | E- Ticaret türleri | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, |
| 3 | Stratejik yönetim açısından e-ticaret | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 4 | Teknoloji kullanarak ticareti lehimize çevirebilme yöntemleri | Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, |
| 5 | E-Ticaretin özgün karakteristikleri | Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Grup Çalışması, Tartışma, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, |
| 6 | E-ticarette yasal, teknolojik ve kamu otoritesinini oluşturduğu çevrenin etkisi | Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Grup Çalışması, Tartışma, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, |
| 7 | E-Ticarette güncel gelişmeler ve trendler | Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Grup Çalışması, Tartışma, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | E-Ticaret, elektronik iş kavramları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Dijital dünyamızda yeni ortaya çıkan iş modelleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Elektronik ticaret stratejileri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Online hizmetler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | E-ticarette ilişkiler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | E-Ticaret teknolojileri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | E-Pazarlama ve E-Ödeme kavram ve yöntemleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Elektonik ticaret önündeki engeller | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Elektronik ticaretin hukuksal boyutu | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Gelişmekte olan ülkelerde e-ticaret | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | Mobil ticaret | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Gelişmekte olan trendler ve eğilimler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 14 Haftalık ders notu her dersten önce sisteme yüklenecektir. |
| Ders Kaynakları | 1-) Whiteley, D. (2000). E-Commerce, Strategy, Technologies and Applications, London, McGraw Hill. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
| 2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
| 3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
| 4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
| 5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
| 6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
| 7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | X | |||||
| 8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
| 9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
| 10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | E-Ticaret konsepti | ||||||||||
| 2 | E- Ticaret türleri | ||||||||||
| 3 | Stratejik yönetim açısından e-ticaret | ||||||||||
| 4 | Teknoloji kullanarak ticareti lehimize çevirebilme yöntemleri | ||||||||||
| 5 | E-Ticaretin özgün karakteristikleri | ||||||||||
| 6 | E-ticarette yasal, teknolojik ve kamu otoritesinini oluşturduğu çevrenin etkisi | ||||||||||
| 7 | E-Ticarette güncel gelişmeler ve trendler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||