| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Davranış Bilimleri | ISL 281 | 3 | 2 + 0 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Ahmet KARAKİRAZ | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, güdülenme, tutumlar, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. | 
| Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konulara değinilecektir. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 5 | Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, | 
| 7 | Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Davranış bilimlerine giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 2 | Davranış bilimlerini oluşturan bilim dalları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 3 | Davranış bilimlerinin incelendiği sistemler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 4 | Güdüler ve güdüleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 5 | Tutumlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 6 | Algılama ve algılama hataları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 7 | Atfetme süreci ve hataları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Öğrenme ve öğrenme teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 10 | Kişilik ve kişilik teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 11 | Değerler ve inaçlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 12 | Kültür ve davranış | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 13 | Duygular ve kontrolü | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 14 | Gruplar ve grup çeşitleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Özen Kutanis, Rana (2014) Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Sakarya Kitabevi Yay., Sakarya. | 
| Ders Kaynakları | Kaynakçada belirtilen Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış Kitapları. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
| 1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
| 2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
| 2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | ||||||
| 3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
| 3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
| 4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
| 4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
| 5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
| 5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
| 6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
| 6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
| 7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | X | |||||
| 7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | X | |||||
| 8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
| 8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
| 9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
| 9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | X | |||||
| 10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X | |||||
| 10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. | ||||||||||||||||||||
| 2 | Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. | ||||||||||||||||||||
| 3 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | ||||||||||||||||||||
| 4 | Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | ||||||||||||||||||||
| 5 | Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | ||||||||||||||||||||
| 6 | Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. | ||||||||||||||||||||
| 7 | Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Ödev | 5 | 
| 2. Ödev | 5 | 
| 3. Ödev | 5 | 
| 4. Ödev | 5 | 
| 5. Ödev | 5 | 
| 6. Ödev | 5 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Ödev | 1 | 2 | 2 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||