| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yazılı ve Sözlü İletişim Becerileri | YBS 104 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç. NACİYE GÜLİZ UĞUR |
| Dersi Verenler | Doç. NACİYE GÜLİZ UĞUR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Bu ders, yazılı anlatım, tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler gibi çeşitli çalışmalar sayesinde öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. |
| Dersin İçeriği | Yazılı ve sözlü anlatım, yazılı ve sözlü iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1) Yazılı ve sözlü anlatımın öneminin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 2 | 2) Yazılı ve sözlü iletişimin temel özelliklerinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 3 | 3) Yazı dili ile sözlü dil arasındaki farkların kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel amaçlı okuma teknikleri ve stratejileri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Metin inceleme, çözümleme ve tartışma | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Metin inceleme ve tartışma | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Metin inceleme ve tartışma | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Kompozisyon yazımına giriş ve taslak hazırlama | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Kompozisyon yazım çalışmaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Kompozisyon yazım çalışmaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Sözlü anlatım | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Sözlü anlatım türleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Öğrenci sunumları | |
| 12 | Öğrenci sunumları | |
| 13 | Öğrenci sunumları | |
| 14 | Öğrenci sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu |
14 Haftalık Ders Notu Her Dersten Önce Sisteme yüklenecektir. |
| Ders Kaynakları | 1-) Yazılı ve Sözlü Anlatım, Latif Beyreli, Zerrin Çetindağ, Ayşegül Celepoğlu |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | ||||||
| 2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | ||||||
| 3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
| 4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
| 5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
| 6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
| 7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
| 8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
| 9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | X | |||||
| 10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1) Yazılı ve sözlü anlatımın öneminin kavranması | ||||||||||
| 2 | 2) Yazılı ve sözlü iletişimin temel özelliklerinin kavranması | ||||||||||
| 3 | 3) Yazı dili ile sözlü dil arasındaki farkların kavranması |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 13 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 38 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 224 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||