| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalışma Sosyolojisi | UTC 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN TUNAHAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra GARİP |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Modern insan günde ortalama sekiz saatini çalışarak geçirmektedir. Bu nedenle ?iş? hayatımızda merkezi öneme sahiptir. Bu önemi çalışanlar ve yönetenlerin gözünden değerlendirmek ve çalışma ile ilgili kavramlara/konulara hakim olmak bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders çalışma sosyolojisi dersine giriş niteliğindedir. Dersin içeriği güncel konularla desteklenmiştir. Genel olarak başlıklar şu şekildedir: çalışmanın evrimi, iş memnuniyeti ve yabancılaşma, sınıf & ırk & toplumsal cinsiyet, iş & aile, sendikacılık, meslekler ve profesyoneller, küreselleşme ve iş hayatının geleceği. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çalışma hayatının tarihsel evrimini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Çalışma hayatıyla ilgili konu ve kavramlar üzerine tartışma yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Çalışma hayatıyla ilgili bir konuda temel düzeyde bir araştırma yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 4 | Çalışma hayatıyla ilgili güncel yayınları takip edip bunların eleştirel değerlendirmesini yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı Ve Genel Bakış | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
| 2 | Çalışmanın Evrimi | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
| 3 | Çalışma Hayatı Üzerine Araştırma Yöntemleri | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
| 4 | Memnuniyet Ve Yabancılaşma | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
| 5 | Sınıf, Irk & Toplumsal Cinsiyet | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
| 6 | İş ve aile | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
| 7 | Sendikacılık | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
| 8 | Teknoloji Ve Örgütler | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Tarım, Maden ve Fabrikadan? ?Hizmet Sektörü & Yüksek Teknolojiye? Geçiş | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
| 11 | Meslekler & Profesyoneller | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
| 12 | Küreselleşme | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
| 13 | İş Hayatının Geleceği | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
| 14 | Genel Degerlendirme | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
| Ders Kaynakları | Suğur, N. & T. Nichols (2005) Global işletme, yerel emek, İletişim Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alan bilgisini sağlama | X | |||||
| 2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
| 5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
| 6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
| 7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
| 8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
| 9 | Etik farkındalık | X | |||||
| 10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çalışma hayatının tarihsel evrimini bilir. | ||||||||||
| 2 | Çalışma hayatıyla ilgili konu ve kavramlar üzerine tartışma yapabilir. | ||||||||||
| 3 | Çalışma hayatıyla ilgili bir konuda temel düzeyde bir araştırma yapabilir. | ||||||||||
| 4 | Çalışma hayatıyla ilgili güncel yayınları takip edip bunların eleştirel değerlendirmesini yapabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| 3. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 3 | 15 | 45 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 123 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||