| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hastalıkların Uluslararası Sınıflandırma Sistemleri | SAY 317 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özgün ÜNAL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasıyla ilgili bilgilendirilmesi, bu sınıflandırmaların önemi ve Türkiye'de kullanımı hakkında bilgilendirmektir. |
| Dersin İçeriği | Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının tarihi gelişimi, hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının önemi, sınıflandırma ve kodlama sistemlerinin temelleri, Dünya´da sınıflandırma sistemi örnekleri, hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´deki kullanımı, ICD-10 sisteminin genel tanıtımı ve kodlama kuralları, ICD-10 sisteminin temel yapısı, ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı, ICD-10 sisteminde tabular liste kullanımı, ICD -10 Kodlama standartları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırma sistemleri (ICD)’ni tanır, tarihi gelişimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Dünya´da sınıflandırma sistemi örneklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´de kullanım alanlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Hastalıkların adlandırma sistemleri (SNOMED)’ni tanır. Dokümantasyon kalitesi ve kodlama kalitesi ilişkisini açıklar. Ulusal ve uluslararası sağlık veri sözlüğü kullanımını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının tarihi gelişimi | |
| 2 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının önemi | |
| 3 | Sınıflandırma ve kodlama sistemlerinin temelleri | |
| 4 | Sağlık kodlama sistemlerinin yapıları, kodlama kalitesi ve dokümantasyon ilişkisi, ulusal/uluslararası sağlık veri sözlüğü | |
| 5 | Kodlama kalitesi ve dokümantasyon ilişkisi, ulusal/uluslararası sağlık veri sözlüğü | |
| 6 | Dünya´da sınıflandırma sistemi örnekleri | |
| 7 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´deki kullanımı | |
| 8 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´deki kullanımı | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | ICD-10 sisteminin genel tanıtımı ve kodlama kuralları | |
| 11 | ICD-10 sisteminin genel tanıtımı ve kodlama kuralları | |
| 12 | ICD-10 sisteminin temel yapısı, ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı | |
| 13 | ICD-10 sisteminin temel yapısı, ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı | |
| 14 | ICD-10 sisteminde tabular liste kullanımı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | WHO; International Classification of Diseases (ICD) |
| Ders Kaynakları | WHO; International Classification of Diseases (ICD) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | X | |||||
| 2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | X | |||||
| 3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | X | |||||
| 4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | X | |||||
| 5 | Örgütsel verileri analiz etmek | X | |||||
| 6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | X | |||||
| 7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | X | |||||
| 8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | X | |||||
| 9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | X | |||||
| 10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırma sistemleri (ICD)’ni tanır, tarihi gelişimini öğrenir. | ||||||||||
| 2 | Dünya´da sınıflandırma sistemi örneklerini öğrenir. | ||||||||||
| 3 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´de kullanım alanlarını öğrenir. | ||||||||||
| 4 | Hastalıkların adlandırma sistemleri (SNOMED)’ni tanır. Dokümantasyon kalitesi ve kodlama kalitesi ilişkisini açıklar. Ulusal ve uluslararası sağlık veri sözlüğü kullanımını açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||