| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Arapça I | OMM 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Arapça |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULHAMİT DÜNDAR |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. MAEN AHMET MUHAMMED ALI, |
| Dersin Yardımcıları | Mahmut Cihat İzgi |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Arapça temel kaynak eserleri okuyup anlamak |
| Dersin İçeriği | İsim ve fiil çeşitlerini, isim ve fiil cümlelerini, cümle yapılarının öğrenilmesini sağlamak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Arapçada Kelime Ve Çeşitleri: İsim-Fiil-Harf (İsim Cümleleri) | |
| 2 | İzafet Terkibi-Sıf | |
| 3 | İsim Ve Çeşitleri – İsmin Özellikleri : Marife- Nekre- Müzekker-Müennes | |
| 4 | Cemi Ve Çeşitleri | |
| 5 | Masdar Ve Çeşitleri –İsmi Fail-İsmi Meful | |
| 6 | İsmi Zaman-İsmi Mensup-İsmi Tafdil | |
| 7 | İsmi Alet-İsmi Mekan- İsmi Tazğır | |
| 8 | İsimlerde İğrap-Harfi Cerler (Karşılıklı Konuşma) | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Arapça’da Cümle Kuruluşu (Mübteda-Haba) | |
| 11 | Metin Üzerinde Çalışmalar (Karşılıklı Konuşma II) | |
| 12 | Basıt Metinlerin Tercümesi | |
| 13 | Metin Üzerinde Çalışmalar | |
| 14 | Metin Üzerinde Çalışmalar (Karşılıklı Konuşma III) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İsmail Ezheri, Açıklamalı Araştırmalı Arapça Grameri, İstanbul, 1978, Hikmet Yay. Taceddin Uzun, Anlatımlı Arapça, Konya 2002. Mustafa Abdülaziz ve diğerleri, Kendikendine Modern Arapça Öğretimi, İstanbul ts, Cantaş Yay. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|