| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlılarda Yönetim ve Organizasyon (1300-1750) | OMM 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜMİT EKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatma KOÇAK |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Osmanlı Devleti´nde yönetim ve örgütlenmenin tanınması |
| Dersin İçeriği | Osmanlı Devleti´nin yapısı, kurumları ve teşkilatı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, | |
| 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Performans Görevi, | |
| 3 | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | |
| 4 | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | |
| 5 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Devleti´nde Yönetim Organizasyonu ve Hanedan | |
| 2 | Osmanlı Sisteminin Özü: Timar | |
| 3 | Osmanlı Sarayı: Enderun ve Bîrun | |
| 4 | Divan-ı Hümayun | |
| 5 | Osmanlı Ordusu: Merkez Kuvvetleri | |
| 6 | Osmanlı Ordusu: Taşra Kuvvetleri | |
| 7 | Osmanlı Deniz Gücü (1300-1600) | |
| 8 | Osmanlı Deniz Gücü (1600-1750) | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Osmanlı Bürokrasisi: Kalemiye | |
| 11 | Osmanlı Maliye Teşkilatı | |
| 12 | Osmanlı İlmiye Teşkilatı | |
| 13 | Klasik Dönem Islahat Hareketleri | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | yok |
| Ders Kaynakları | [1] Halil İNALCIK, Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ (1300-1600) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | |||||||||||
| 2 | |||||||||||
| 3 | |||||||||||
| 4 | |||||||||||
| 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 161 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||