Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Medeniyeti Tarihi ORT 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tarihi süreç içinde edinilen medeniyetin insan ve toplum yaşamına etkilerinin incelenmesi
Dersin İçeriği Tarihi süreç içinde oluşan medeniyet.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk medeniyet tarihine ilişkin kavramları tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
2 Türk medeniyetinin unsurlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
3 Medeniyet ile kültür arasındaki farkı analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
4 Türk medeniyetine ilişkin genel bilgiler edinir Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
5 Batılılaşmanın Türk medeniyetine etkilerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
6 Bozkır medeniyetinden yerleşik medeniyete geçişi kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
7 Türk medeniyet tarihi ne ilişkin genel bilgiler edinir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Amacı, Kaynakları ve medeniyet kavramı, medeniyet ile kültür arasındaki farklar
2 Medeniyet kavramının ortaya çıkışı, yayılışı ve Türkiyeye girişi
3 Hunlardan önce ve Hunlara atfedilen Türk medeniyeti
4 Göktürkler devrinde ve sonraki dönemde yarı göçebe Türk medeniyeti
5 Uygur yerleşik Türk medeniyeti
6 İslami dönemin ilk yıllarındaki Türk medeniyeti ve Karahanlılar
7 Büyük Selçuklu devrinde Türk medeniyeti
8 Anadolu Selçuklu devrinde Türk medeniyeti
9 ARASINAV
10 Selçuklular-Anadolu ekseninde, Selçuklulardan sonra gelişen Türk medeniyeti
11 Beylikler ve Osmanlı kuruluş döneminde gelişen Türk medeniyeti
12 Klasik Osmanlı Türk medeniyeti
13 Batılılaşma yolunda Osmanlı medeniyeti
14 Bugünkü Türk Medeniyeti, değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul 1997.
[2] Ziya Gökalp, Türk Medeniyeti Tarihi, İstanbul 1969.
[3] Jean Paul Roux, Orta Asya: Tarih ve Uygarlık, İstanbul 2001.
[4] Osman Turan, Selçuklular ve Türk İslam Medeniyeti, İstanbul 1969.
[5] W. Barthold, Fuat Köprülü, İslam Medeniyeti Tarihi, Ankara 1977.
[6] Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, İstanbul 1981.
[7] Tuncer Baykara, Osmanlıda Medeniyet Kavramı ve 19. Yüzyıla Dair Araştırmalar, İzmir 1999.
[8] Emel Esin, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi ve İslama Giriş, İstanbul 1978.
[9] Heyet, Osmanlı Medeniyet Tarihi, I-II, İstanbul 1999.
[10] İlber Ortaylı, batılılaşma Yolunda Osmanlı, İstanbul 2007.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma.
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma.
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma.
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma.
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma.
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma.
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme.
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma)
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma.
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 25 25
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6