Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ortaçağ Tarih Metinleri ORT 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ortaçağ İslam tarih kaynaklarını, genel tarih kitapları başta olmak üzere okuyabilmek, anlamak ve çözümleyebilmek
Dersin İçeriği Yakubi, Taberi, İbnul-Esir, Mesudi, Belazuri vd. eserlerden çeşitli bölümlerin okunması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ortaçağ İslam tarih araştırmalarında temel kaynaklardan yararlanır Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
2 Ortaçağ İslam tarihine dair çeşitli kavram ve terimleri öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
3 Ortaçağ İslam tarihine dair metineleri karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav,
4 Ortaçağ İslam tarihine dair metineleri analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersini tanımı, çerçevesi, kaynaklar
2 Metin okuma, çeviri, inceleme
3 Metin okuma, çeviri, inceleme
4 Metin okuma, çeviri, inceleme
5 Metin okuma, çeviri, inceleme
6 Metin okuma, çeviri, inceleme
7 Metin okuma, çeviri, inceleme
8 Metin okuma, çeviri, inceleme
9 Ara Sınav
10 Metin okuma, çeviri, inceleme
11 Metin okuma, çeviri, inceleme
12 Metin okuma, çeviri, inceleme
13 Metin okuma, çeviri, inceleme
14 Metin okuma, çeviri, inceleme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları -CÂHİZ, Ebû Osman b. Amr b. Bahr (255/868).Menâkıbut-Türk, Resâilül-Câhız, thk. Abdüsselâm Muhammed Hârûn, I-IV, Kahire 1979, I, 5-86. Türkçe trc. Ramazan Şeşen, Hilafet Ordusunun Menkıbeleri ve Türklerin Fazîletleri, Ankara 1988.
-BELÂZURÎ, Ahmed b. Yahya(279/892)Fütûhu l-Büldân, thk: Abdullah Enîs et-Tabbâ-Ömer Enîs et-Tabbâ, Beyrut 1987. Türkçe trc. Mustafa Fayda, Ankara 1987.
- İBN HALLİKÂN, (681/1282);Vefeyâtül-ayân ve enbâü ebnâiz-zamân, thk. İhsan Abbâs, I-VIII, Beyrut ts.
İBNUL-ESÎR, (630/1232);el-Kâmil fit-târîh, I-XII, Beyrut 1979. Türkçe trc. Abdülkerim Özaydın-Ahmet Ağırakça ve diğerleri, I-XII, İstanbul 986
El-MESÛDÎ, Ebûl-Hasan Ali (346/957);Murûcuz-zeheb ve meâdinül-cevher, thk. M. M. Abdulhamid, I-IV, Kahire 1964-65.
et-TABERÎ, Ebû Câfer Muhammed (310/922);Târîhül-ümem vel-mülûk, thk. M. Ebûl-Fadl İbrahim, I- XI, Beyrut ts
YAKÛBÎ, Ahmed b. Ebû Yakub (292/904); Târîhul-Yakûbî, I-II, Beyrut ts.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6