| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tasavvuf Kavramları | TSV 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK, |
| Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ-Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Mete |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Tasavvufla ilgili temel kavramların incelenmesi ve değerlendirilmesi bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Tasavvufla ilgili temel kavramların tanımları, literatürü ve unsurları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tasavvufla ilgili temel kavramları dar ve geniş anlamda tanımlar, kaynaklarıyla ilgili literatürü sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Tasavvuf kavramlarıyla ilgili literatürü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Tasavvuf kavramlarının tanımlarını yorumlar, örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Tasavvuf kavramlarını karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Mutasavvıfların kavramlara yaklaşımlarını derleyerek genellemelere ulaşır. Kavramları farklı bakış açılarına göre düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Kavramlarla ilgili ortaya çıkan unsurları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, Tasavvuf kavramlarının ortaya çıkışı | |
| 2 | Temel tasavvuf kavramları, Tasavvuf kavramlarının Tasnifi, Tasavvuf kavramlarının kaynakları | |
| 3 | Yakaza, Tevbe, İnabe, Muhasebe, Tefekkür, İ'tisam, Halvet, Uzlet, Riyazet | |
| 4 | Hüzün, Havf, Reca, Huşu, Zühd, Takva, Vera, Tebettül, Hürriyet | |
| 5 | Murakabe, İhlas,İstakamet, Tevekkül, Tefviz, Teslim | |
| 6 | Tevazu, İsar, Fütüvvet, sıdk, Haya, Şükür, Sabr, Rıza, İnbisat | |
| 7 | Kasd, Azm, İradet, Mürid, Murad, Edeb, Yakin, Üns, Zikr, Fakr, Gına, | |
| 8 | İhsan, İlim, Hikmet, Basiret, Firaset, İlham, Sekinet, Tuma'nine, Himmet, Gurbet | |
| 9 | Muhabbet, Aşk, Şevk, İştiyak, Vecd, Tevacüd, Berk/Zevk, Atş/Şirb, Hayret, Gayret | |
| 10 | Velayet, Sır, Gurbet, İstiğrak, Gaybet, Vakt, Safa, Surür, Telvin,Temkin | |
| 11 | Mükaşefe, Müşahade, Tecelli, Hayat, Kabz, Bast, Sekr, Sahv, Vasl | |
| 12 | Mafiret, Fena, Bema, tahkik, Telbis | |
| 13 | Vucüd, Tecrid, Tefrid, Cem, Fark, Tevhid | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Ankaravî, İsmail Rusûhî (2008): Minhâcül-fukara (haz. Safi Arpaguş). İstanbul: Vefa Yayıncılık. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Tasavvufla ilgili temel kavramları dar ve geniş anlamda tanımlar, kaynaklarıyla ilgili literatürü sıralar. | |
| 2 | Tasavvuf kavramlarıyla ilgili literatürü açıklar. | |
| 3 | Tasavvuf kavramlarının tanımlarını yorumlar, örnekler. | |
| 4 | Tasavvuf kavramlarını karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | |
| 5 | Mutasavvıfların kavramlara yaklaşımlarını derleyerek genellemelere ulaşır. Kavramları farklı bakış açılarına göre düzenler. | |
| 6 | Kavramlarla ilgili ortaya çıkan unsurları değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 50 |
| Toplam | 70 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||