| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hıristiyanların İslam Algısının Tarihine Giriş | FDT 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. FUAT AYDIN, |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Batının bugün sahip olduğu İslam algılayışının köklerinin, İslamın ortaya çıktığı ve ortaçağdaki ilişkiler sonunda olgunlaştığı ve, oryantalist çalışmalara rağmen varlığını (istisnalar olmakla birlikte) değişmeden koruduğunun gösterilmesi |
| Dersin İçeriği | Hz.Peygamber dönemi Müslüman-hıristiyan ilişkileri; Dört halife, Abbasiler ve Emeviler döneminde Müslüman-Hıristiyan ilişikileri; bu dönemlerde Hıristiyanların İslam algıları; bizansın İslam algısı, Latin batının İslam algısı; bütün bu algı ve tecrübelerin, bir bütün olarak Batının İslam algısındaki yeri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hz. Peygamber dönemi Müslüman-Hıristiyan ilişkilerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Abbasiler ve Emeviler başta olmak üzere, orta doğudaki Müslüman-Hıristiyan ilişkilerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Bizans-Müslüman ilişkilerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Endülüste Müslüman-Hıristiyan ilişkilerini betimler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Arap, Bizans ve Endülüs tecrübesinin, Batının İslam algısının oluşmasındaki etkisini betimler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Modern Batının İslama yaklaşımını onun kökenlerini çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kuranan Hıristiyanlara bakışı,; Hz.Peygamber dönemi Müslüman-hıristiyan ilişkileri/Hıristiyanların islama bakışları | |
| 2 | Dört halife döneminde Müslüman-hıristiyan ilişkileri/Hıristiyanların İslama bakışları | |
| 3 | Emeviler döneminde Müslüman-Hıristiyan ilişkileri/Hıristiyanların İslama bakışları | |
| 4 | Abbasiler döneminde Müslüman-hıristiyan ilişkiler/Hıristiyanların İslama bakışları | |
| 5 | Emeviler ve Abbasiler döneminde,Bızansın İslama bakışı | |
| 6 | Endülüs fethi önce, Latin Batının İslama ve Müslümanlara bakışları | |
| 7 | Endülüs dönemi, Latin batının İslama ve Müslümanlara bakışları | |
| 8 | Sınav | |
| 9 | Endülüs Sonrası Latin batının İslama ve Müslümanlara bakışı | |
| 10 | Haçlılar döneminde Müslüman Hıristiyan ilişikleri | |
| 11 | Haçlı seferlerinin İslam algısı üzerindeki etkisi | |
| 12 | Batı İslam Algısının Yazılı kaynaklar | |
| 13 | Ortaçağ İslam algısının, modern dönem İslam algısındaki yeri | |
| 14 | Genel değerlendirme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Fuat Aydın, Batı İslam Algısının Arkeolojisi, |
| Ders Kaynakları | [2]İbrahim Kalın, Batı ve İslam, İSAM Yayınları, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
| 3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
| 4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
| 5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| 7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| 8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | X | |||||
| 9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
| 10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | X | |||||
| 11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hz. Peygamber dönemi Müslüman-Hıristiyan ilişkilerini tanır | ||||||||||||||||||||
| 2 | Abbasiler ve Emeviler başta olmak üzere, orta doğudaki Müslüman-Hıristiyan ilişkilerini tanır | ||||||||||||||||||||
| 3 | Bizans-Müslüman ilişkilerini tanır | ||||||||||||||||||||
| 4 | Endülüste Müslüman-Hıristiyan ilişkilerini betimler | ||||||||||||||||||||
| 5 | Arap, Bizans ve Endülüs tecrübesinin, Batının İslam algısının oluşmasındaki etkisini betimler | ||||||||||||||||||||
| 6 | Modern Batının İslama yaklaşımını onun kökenlerini çözümler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||