| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkıyede İşgücü Piyasaları Yönetimi | CSS 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif ALP |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye işgücü piyasasının örgütlenmesi konusunda temel bilgiler vermektir. |
| Dersin İçeriği | İşgücü Piyasası ile ilgili Kavramlar, İşgücü Piyasası Türleri, Türkiye İşgücü Piyasasının Özellikleri, Türkiyede İşgücü Piyasasını Düzenleyen İstihdam Kurumları ve Türkiyede Aktif ve Pasif İşgücü Piyasası Politikaları Uygulamaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşgücü piyasası ile ilgili temel terimleri ve kavramları açıklar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | İşgücü piyasalarına ilişkin verileri toplar, inceler ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | İşgücü piyasasındaki gelişmeleri nitel ve nicel olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | İşgücü piyasasına ilişkin argümanları sözlü veya yazılı bir şekilde sunar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Devletin iş piyasasındaki rolünü ve diğer aktörlerle ilişkisini tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | İstihdam kurumlarını ve istihdam kurumlarının işgücü piyasasındaki rollerini ve işlevlerini bilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | İşgücü piyasası politikalarını ve uygulamalarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşgücü Piyasası İle İlgili Kavramlar | |
| 2 | İşgücü Piyasası Türleri | |
| 3 | Devletlerin İşgücü Piyasasına Müdahale Nedenleri | |
| 4 | Türkiye İşgücü Piyasasının Özellikleri | |
| 5 | Türkiyede İşgücü Piyasasını Düzenleyen İstihdam Kurumları | |
| 6 | Türkiye İş Kurumu | |
| 7 | Özel İstihdam Büroları | |
| 8 | Türkiyede İstihdam Kurumlarının İşgücü Piyasasını Düzenleme İle İlgili İşlevleri | |
| 9 | Vize Sınavı | |
| 10 | Türkiyede Aktif İşgücü Piyasası Politikaları Uygulamaları | |
| 11 | Türkiyede Aktif İşgücü Piyasası Politikaları Uygulamaları | |
| 12 | Türkiyede Pasif İşgücü Piyasası Politikaları Uygulamaları | |
| 13 | Türkiyede Pasif İşgücü Piyasası Politikaları Uygulamaları | |
| 14 | Genel Bir Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | -Biçerli, M. Kemal (2007), Çalışma Ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul - Varçın, Recep (2004), İstihdam ve İşgücü Piyasası Politikaları, Siyasal Kitabevi, Ankara. - Özşuca, Şerife Türcan (2003), Esneklik Güvenlik İkileminde Türkiye Emek Piyasası, İmaj Yayınevi, Ankara. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| 10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşgücü piyasası ile ilgili temel terimleri ve kavramları açıklar | ||||||||||
| 2 | İşgücü piyasalarına ilişkin verileri toplar, inceler ve yorumlar | ||||||||||
| 3 | İşgücü piyasasındaki gelişmeleri nitel ve nicel olarak değerlendirir | ||||||||||
| 4 | İşgücü piyasasına ilişkin argümanları sözlü veya yazılı bir şekilde sunar | ||||||||||
| 5 | Devletin iş piyasasındaki rolünü ve diğer aktörlerle ilişkisini tahlil eder | ||||||||||
| 6 | İstihdam kurumlarını ve istihdam kurumlarının işgücü piyasasındaki rollerini ve işlevlerini bilir | ||||||||||
| 7 | İşgücü piyasası politikalarını ve uygulamalarını değerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||