Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Teorik ve Uygulamalı İnsan Kaynakları Yönetimi IKY 501 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER
Dersi Verenler Prof.Dr. ADEM UĞUR,
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Mert ÖNER
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İ.K.Y. konusunda teorik bilgiler ışığında uygulamaya dönük çözümler üretmek
Dersin İçeriği İ.K.Y. tanımı, anlamı, gelişimi ve fonksiyonları, uygulamadan çeşitli örnekler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İ.K.Y. konusu teorik olarak bilinir Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Uygulamdan örnekler üzerinde durulduğu için sorunları çözme alışkanlığı gelişir Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki teorik gelişmeler incelenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 İ.K. Yöneticisinin özellikleri üzerinde durulur Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 İ.K. Yöneticilerinini uygulamada karşılaştıkları sorunlar analiz eder Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
6 Karar verme, motivasyon ve iletişim konularında örnek uygulamaları analiz eder Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İ.k.Y.nin doğuşu ve çeşitli yaklaşımlar Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul.
2 i.k.Y. fonksiyonları Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul.
3 Örgüt kültürü oluşturmak Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul.
4 Yönetimde pygmalion Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul.
5 Yetkilendirme Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul.
6 Farklılıklara önem kazandırmak Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul.
7 Alternatif işyeri Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul.
8 Vize Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul.
9 Başarısızlığa koşullandırma sendromu Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul.
10 İkna sanatı Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul.
11 Doğru lideri seçmek Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul.
12 Kendini yönetmek Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul.
13 Amirleri Yönetmek Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul.
14 Çalışanları motive etmek Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul.
Kaynaklar
Ders Notu Yukarıda belirtilen kitap bölümleri
Ders Kaynakları Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma X
1 Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma X
2 İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme X
2 İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme X
3 Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme X
3 Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme X
4 Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma
4 Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma
5 Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme
5 Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme
6 Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
6 Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
7 Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır.
7 Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır.
8 Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma X
8 Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma X
9 Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
9 Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
10 Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 65
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 15
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Toplam İş Yükü 157
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,28
Dersin AKTS Kredisi 6