| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Teorik ve Uygulamalı İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ADEM UĞUR, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Mert ÖNER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İ.K.Y. konusunda teorik bilgiler ışığında uygulamaya dönük çözümler üretmek |
| Dersin İçeriği | İ.K.Y. tanımı, anlamı, gelişimi ve fonksiyonları, uygulamadan çeşitli örnekler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İ.K.Y. konusu teorik olarak bilinir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Uygulamdan örnekler üzerinde durulduğu için sorunları çözme alışkanlığı gelişir | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 3 | İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki teorik gelişmeler incelenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | İ.K. Yöneticisinin özellikleri üzerinde durulur | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 5 | İ.K. Yöneticilerinini uygulamada karşılaştıkları sorunlar analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Karar verme, motivasyon ve iletişim konularında örnek uygulamaları analiz eder | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İ.k.Y.nin doğuşu ve çeşitli yaklaşımlar | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
| 2 | i.k.Y. fonksiyonları | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
| 3 | Örgüt kültürü oluşturmak | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
| 4 | Yönetimde pygmalion | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
| 5 | Yetkilendirme | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
| 6 | Farklılıklara önem kazandırmak | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
| 7 | Alternatif işyeri | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
| 8 | Vize | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
| 9 | Başarısızlığa koşullandırma sendromu | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
| 10 | İkna sanatı | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
| 11 | Doğru lideri seçmek | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
| 12 | Kendini yönetmek | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
| 13 | Amirleri Yönetmek | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
| 14 | Çalışanları motive etmek | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri |
| Ders Kaynakları | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| 10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İ.K.Y. konusu teorik olarak bilinir | |||||||||||||||||||
| 2 | Uygulamdan örnekler üzerinde durulduğu için sorunları çözme alışkanlığı gelişir | |||||||||||||||||||
| 3 | İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki teorik gelişmeler incelenir | |||||||||||||||||||
| 4 | İ.K. Yöneticisinin özellikleri üzerinde durulur | |||||||||||||||||||
| 5 | İ.K. Yöneticilerinini uygulamada karşılaştıkları sorunlar analiz eder | |||||||||||||||||||
| 6 | Karar verme, motivasyon ve iletişim konularında örnek uygulamaları analiz eder |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 65 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||