Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karar Verme Teknikleri KAL 534 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İşletmeler sahip oldukları kaynakları (insan, sermaya, makina ve hammadde vb) en doğru bir şekilde planlamayı hedeflerler. Etkin ve doğru bir şekilde elde olan kaynakların planlama için geliştirilen yöntem ve metotların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalite Problemlerinin Modellenmesi becerisi Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Kalite problemlerinde optimizasyon tekniklerinin kullanılması becerisi Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Kalite problemleri ile üretim problemleri arasındaki ilişkinin kurulması becerisinin kazanılması Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Kaynakların doğru planlanması becrisi Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
5 Olasılığa dayalı problemlerin modellenmesi ve çözümlerin bulunması becerisi Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Doğrusal Modeller ve Çözüm Yolları
2 Doğrusal Modeller ve Çözüm Yolları
3 Doğrusal Modellerde Duyarlılık analizi
4 Doğrusal Modellerde Duyarlılık analizi
5 Ulaştırma Modelleri
6 Ulaştırma Modelleri
7 Atama Problemleri
8 Akış problemleri
9 Envanter Modelleri
10 Envanter Modelleri
11 Kuyruk Problemleri
12 Kuyruk Problemleri
13 Doğrusal Olmayan Modeller
14 Markov Analizi
Kaynaklar
Ders Notu Operations Research , Wayne L Winston, Duxbury Press, Third edition.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek X
2 Kalite alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
3 Kalite alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
4 Kalite alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek X
5 Kalite alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
6 Kalite alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak X
8 Kalite alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek X
9 Kalite alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek X
10 Kalite alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 2 15 30
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6