Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Teknoloji Yönetimi KAL 527 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Büyük ve Küçük Ölçekli işletmelerin, günümüz küresel pazarlarında hayatlarını sürdürebilmeleri artık teknolojiyi ve yenileşimi ne kadar etkin kullandıklarıyla ilgilidir. Bu dersin amacı kalite mühendisliği öğrencilerinin bu yeteneklere sahip olmasıdır.

Dersin İçeriği

Genel kavramların açıklanması, ürün/teknoloji ömür döngüleri, yönetim, teknoloji yönetimi, proje yönetimi teknikleri, yenileşim yönetimi, marka-patent ve faydalı model, rekabet stratejileri, teknoloji ve yenileşim stratejileri, teknoloji ve yenilik planlama, öngörü yöntemleri, yol haritaları ve geleceğin teknolojileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ömür Döngüsü Kavramını bilir ve kalite yönetim sistemi içerisinde kullanabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
2 Teknoloji Yönetim sürecine hakimdir ve işletmelerde kalite yönetimi sürecinde bu bilgisini kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
3
4 Geleceği planlamak için planlama ve öngörme yöntemlerin bilir ve bunları kullanabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Kavramların Açıklanması
2 Ömür Döngüleri
3 Yönetim
4 Teknoloji Yönetimi
5 Proje Yönetimi Teknikleri
6 Yenileşim Yönetimi
7 Marka, Patent ve Faydalı Model
8 Rekabet Stratejileri
9 Teknoloji ve Yenileşim Stratejileri
10 Vize
11 Teknoloji ve Yenilik Planlama
12 Öngörü Yöntemleri
13 Yol Haritaları
14 Geleceğin Teknoloji Alanları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

TAŞKIN H., ADALI M.R. Teknolojik Zeka ve Rekabet Stratejileri, Değişim Yayınları 2004 İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek
2 Kalite alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek
3 Kalite alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
4 Kalite alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek
5 Kalite alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
6 Kalite alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak
8 Kalite alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
9 Kalite alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek
10 Kalite alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 38
1. Ödev 37
1. Ara Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 6 6
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 30 30
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 6