| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Teknoloji Yönetimi | KAL 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Büyük ve Küçük Ölçekli işletmelerin, günümüz küresel pazarlarında hayatlarını sürdürebilmeleri artık teknolojiyi ve yenileşimi ne kadar etkin kullandıklarıyla ilgilidir. Bu dersin amacı kalite mühendisliği öğrencilerinin bu yeteneklere sahip olmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Genel kavramların açıklanması, ürün/teknoloji ömür döngüleri, yönetim, teknoloji yönetimi, proje yönetimi teknikleri, yenileşim yönetimi, marka-patent ve faydalı model, rekabet stratejileri, teknoloji ve yenileşim stratejileri, teknoloji ve yenilik planlama, öngörü yöntemleri, yol haritaları ve geleceğin teknolojileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ömür Döngüsü Kavramını bilir ve kalite yönetim sistemi içerisinde kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Teknoloji Yönetim sürecine hakimdir ve işletmelerde kalite yönetimi sürecinde bu bilgisini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 3 | |||
| 4 | Geleceği planlamak için planlama ve öngörme yöntemlerin bilir ve bunları kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel Kavramların Açıklanması | |
| 2 | Ömür Döngüleri | |
| 3 | Yönetim | |
| 4 | Teknoloji Yönetimi | |
| 5 | Proje Yönetimi Teknikleri | |
| 6 | Yenileşim Yönetimi | |
| 7 | Marka, Patent ve Faydalı Model | |
| 8 | Rekabet Stratejileri | |
| 9 | Teknoloji ve Yenileşim Stratejileri | |
| 10 | Vize | |
| 11 | Teknoloji ve Yenilik Planlama | |
| 12 | Öngörü Yöntemleri | |
| 13 | Yol Haritaları | |
| 14 | Geleceğin Teknoloji Alanları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | TAŞKIN H., ADALI M.R. Teknolojik Zeka ve Rekabet Stratejileri, Değişim Yayınları 2004 İstanbul |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | ||||||
| 2 | Kalite alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | ||||||
| 3 | Kalite alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | ||||||
| 4 | Kalite alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | ||||||
| 5 | Kalite alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | ||||||
| 6 | Kalite alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
| 7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | ||||||
| 8 | Kalite alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
| 9 | Kalite alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | ||||||
| 10 | Kalite alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ömür Döngüsü Kavramını bilir ve kalite yönetim sistemi içerisinde kullanabilir | ||||||||||
| 2 | Teknoloji Yönetim sürecine hakimdir ve işletmelerde kalite yönetimi sürecinde bu bilgisini kullanır | ||||||||||
| 3 | |||||||||||
| 4 | Geleceği planlamak için planlama ve öngörme yöntemlerin bilir ve bunları kullanabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 38 |
| 1. Ödev | 37 |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||